خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران:

۳۵درصد تلفات حوادثرانندگی در سال ۹۲ مربوط به عابرین است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۵۶

آمارها نشان می دهد بیشتر کسانی که در حوادثرانندگی جان خود را ازدست می دهند عابر پیاده و سالمند بود ه اند به طوری که در سال گذشته ۳۵ درصد از فوتی ها ی حوادثرانندگی برای عابران پیاده اتفاق افتاد که بالای ۶۰ سال سن داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: آمارها نشان می دهد بیشتر کسانی که در حوادثرانندگی جان خود را ازدست می دهند عابر پیاده و سالمند هستند به طوری که در سال گذشته ۳۵ درصد از فوتی ها ی حوادثرانندگی برای عابرانی اتفاق افتاده که بالای ۶۰ سال سن داشتند.

به گزارش " ایلنا " به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی با اشاره به افزایش یک درصدی آمار کشته شدگان در سال ۹۲ تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی ها در سال گذشته در محورهای برون شهری(۵۸۸ نفر) ومحورهای درون شهری ۲۱۶ و راه های روستایی ۵۵ نفر اتفاق افتاده است.

وی افزود: شهرستان های آمل با ۱۴۰ مورد، بابل با ۱۰۸ و ساری با ۱۰۰ مورد بیشترین و شهرهای فریدونکنار با ۱۱ و شهرستان گلوگاه با ۱۴ کمترین آمار فوتی را داشته اند.

" عباسی " اضافه کرد: رانندگان به هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین پیاده و به خصوص عابرین پیاده سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس‌العمل کند نمی‌توانند خود را در هنگام حوادثرانندگی از مهلکه نجات دهند.

سالمندان همچنان یکی از گروه‌های پرخطر در زمینه حوادثترافیکی می‌باشند که ‌باید در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های ذیربط به سلامت و ایمنی این گروه سنی توجه بیشتری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز