خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

آموزش و پرورش زیربنای توسعه پایدار و همه جانبه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۳۸

استاندار مازندران در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم مازندران، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار و همه جانبه خواند.

استاندار مازندران در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم مازندران، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار و همه جانبه خواند.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاند شهید مرتضی مطهری به عنوان اسوه و الگوی معلمان، جایگاه معلمان را بسیار والا و ارزشمند خواند و گفت: در انقلاب ما که انقلابی فرهنگی است معلمان از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردارند.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی است که در شعار سال ۹۳ نیز به این موضوع اشاره کردند امیدوارم در این سال همکاران عزیز آموزش و پرورش با برنامه و استراتژی مشخص در جهت اعتلای فرهنگ جامعه گام بردارند.

مقام عالی دولت در استان خواستار مشارکت فعال‌تر همه فرهنگیان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شد و تاکیدکرد: پتانسیل عظیم و ارزشمند آموزش و پرورش باید به کمک دولت بیاید و دولت منتخب مردم را در جهت تحقق برنامه‌ها یاری نمایند که اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور نیز یکی از همین برنامه هاست و معلمان عزیز می‌توانند با آگاهی بخشی و ترغیب افراد متمکن به انصراف از دریافت یارانه در این بخش تاثیر گذار باشند.

وی مازندران را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی خواند و گفت: همه ما باید فرصت مسئولیت‌ها را قدر بدانیم و حتی یک لحظه از این فرصت خدمت را هدر ندهیم.

استاندار مازندران خواستار تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و بهره گیری از تجارب آنان در فرایند تعلیم و تربیت شد و گفت: ما با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش خواهیم بود چرا که معتقدیم آموزش و پرورش زیربنای توسعه پایدار و همه جانبه است و امروز هر جامعه‌ای به دنبال توسعه همه جانبه و پایدار است باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند که این سرمایه گذاری هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری پایدار و اثربخش است.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گزارشی از نحوه انتخاب معلمان نمونه و برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته بزرگداشت مقام معلم ارائه نمود و گفت: از مجموع معلمان و مدیران آموزش و پرورش مازندران ۵۸۸۹ نفر فرم انتخاب معلم نمونه را تکمیل کردند که ۶۶۲ نفر به عنوان معلم نمونه شهرستان انتخاب شدند وی افزود: ۴۵۷ پرونده برای بررسی و انتخاب معلمان نمونه کشوری و استانی به ستاد بزرگداشت مقام معلم استان رسید که پس از بررسی‌های انجام شده ۱ نفر به عنوان معلم نمونه کشوری و ۲۹ نفر به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدند.

وی تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری، برگزاری صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان، همایش انجمن اولیاء و مربیان، مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی با حضور مسئولان کشوری و استانی و ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی را از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در مازندران اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز