خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر:

فرهنگ پشت میزنشینی در جامعه باید از بین برود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۱۰۰

اگر فرهنگ میل به پشت میزنشینی در جامعه از بین برود گام‌های جدی برای توسعه شهرستان و کشور برداشته می‌شود.

فرماندار قائم شهر از تشکیل ستاد راهبردی توسعه و سرمایه‌گذاری در قائم شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با تاکید بر لزوم تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و سوق دادن پروژه‌ها به سمت بخش خصوصی خواستار تشکیل ستاد راهبردی توسعه و سرمایه‌گذاری شهرستان شد.

وی افزود: اگر فرهنگ میل به پشت میزنشینی در جامعه از بین برود گام‌های جدی برای توسعه شهرستان و کشور برداشته می‌شود.

فرماندار قائم شهر با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به " اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی " از سوی رهبر انقلاب ابراز امیدواری کرد تا در پایان سال در سایه تلاش ها، خدمات مناسبی به شهرستان ارائه شود.

وی افزود: در این راستا باید به سراغ افراد غیرسیستم اداری برویم چرا که این افراد راحت‌تر و کارشناسانه‌تر نظر می‌دهند که همین امر باعثرفع مشکلات و استفاده بهینه می شود.

محمدی با اشاره به بیکاری ۱۶۷ نفر از فرزندان ایثارگر با مدرک کارشناسی به اهمیت تلاش برای جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود: برای بهبود وضع بیکاری باید با بخش خصوصی در بحثسرمایه گذاری همکاری کنیم؛ چرا که بخش دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز های ما باشد.

دکتر جعفر اولادی - عضو ستاد راهبردی توسعه مازندران - با اشاره به مفهوم کار آفرینی، لازمه کارافرینی را داشتن اندیشه دانست واظهار داشت: مفهوم کارآفرینی داشتن پول، امکانات واعتبار نیست.

وی تصریح کرد: فرصت شغلی با ایجاد اشتغال متفاوت است، شناخت فرصت شغلی، پتانسیل انسانی و منابع خوب است ولی در صورتی که این موضوع به صورت کلی در نظر گرفته شود، موفقیتی به بار نخواهد آورد.

عضو ستاد راهبردی توسعه مازندران ابراز امیدواری کرد دستگاه های اجرایی پتانسیل خود را بشناسند و از طرفی اداره کل کار افراد را بر اساس مهارت ها دسته بندی کند.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری فرماندار قائم شهر ضمن انتقاد از طریقه ارائه خدمات به مشاغل خانگی به مفهوم شغل نیمه وقت اشاره کرد و ابراز داشت: در مشاغل خانگی عده ای می آیند وجایی را اجاره می کنند و از وام ها بهره می برند، در حالی که محصولی مشاهده نمی کنیم که این نشان از آن دارد هیچگاه فکری به افراد ندادیم که باید چه کار کنند.

این استاد دانشگاه هزینه لازم برای ایجاد هر شغل را با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی دولت بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان دانست وابراز امیداوری کرد با تشکیل اتاق فکر اشتغال و رونق کار آفرینی بتوان مشکل بیکاری را حل کرد.

بخشدار مرکزی قائم شهر نیز به حفظ اشتغال موجود تاکید ورزید و افزود: حتی با تامین اعتبارات اندک به ادامه روند تولید کمک کنیم چرا که در غیر این صورت اگر این صنایع از چرخه تولید خارج شوند با ده‌ها برابر هزینه نیز نمی‌توانیم شاهد احیای دوباره این صنایع باشیم.

حجت‌الله مولایی همچنین خواستار شناسایی فرصت‌های شغلی در شهرستان شد و تصریح کرد: اعضای کارگروه توسعه اشتغال قائم شهر باید فرصت‌های شغلی بخش خود را به دبیرخانه ارائه کنند که در صورت درخواست سرمایه‌گذاران بر طبق ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی افزود: با تشکیل اتاق فکر باید عوامل لنگیدن چرخ‌های صنعت از تولید تا فروش بررسی و آسیب‌شناسی شود تا از این طریق مشکل‌ها برطرف و چرخه کامل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز