خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی مازندران خبرداد:

دستگیری ۴۱ باند متلاشی و ۱۷۷ نفر از متخلفین و متجاوزین در عرصه میراثفرهنگی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۵۷

۳۵ مورد کشف دستگاه فلزیاب، ۵۲۹ عدد سکه(تقلبی و اصلی) و بالغ بر ۳۸۸ مورد اشیا تاریخی در این مدت به ثبت رسید.

جرائم وتجاوز به آثار تاریخی در سال گذشته به ۶۶ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران " در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۶۳۹۱۰ مورد بازدید میدانی و عملیاتی در سال ۹۲ انجام شد اظهار داشت: در عرصه میراثفرهنگی ۴۱ باند متلاشی و ۱۷۷ نفر از متخلفین و متجاوزین دستگیر شدند.

سرهنگ نعمت قاسمی تا پایان اسفند ۹۲ تعداد بازدیدهای عملیاتی و میدانی پرسنل بصورت شبانه روزی را ۶۴۰۰۰ مورد عنوان کرد.

وی میزان جرائم و تجاوز به آثار تاریخی را ۶۶ مورد دانست و افزود: ۳۵ مورد کشف دستگاه فلزیاب، ۵۲۹ عدد سکه(تقلبی و اصلی) و بالغ بر ۳۸۸ مورد اشیا تاریخی در این مدت به ثبت رسید.

قاسمی با بیان اینکه حدود ۲۳۰۰ اثر ثبتی و غیر ثبتی وجود دارد افزود: از این تعداد حدودا ۲۵ درصد تپه، ۱۵درصد امامزاده، ۹ درصد محوطه، ۸ درصد ساختمان و بناهای قدیمی، ۴۴درصد را پل ها تشکیل می دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی مازندرانآثار ثبتی و غیر ثبتی در مناطق صعب العبور(سوادکوه، دوهزار و سه هزار تنکابن، جواهرده و جنت رودبار رامسر و هزار جریب آمل را ۳۰ درصد اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز