خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

ظرفیت تاسیسات گردشگری درمازندران ناکافی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۹۴

هنوز در استان مازندران این حمایت ها از سوی دیگر دستگاهها همانند شهرداری ها در زمان صدور مجوز ساخت تاسیسات گردشگری صورت نمی پذیرد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت های گردشگری در کشور بویژه در مازندران و مغفول ماندن بسیاری از ظرفیتها و جایگاهی که گردشگری در اقتصاد کشور دارد، گفت: تاسیسات گردشگری نیازمند ظرفیت سازی جدید است.

به گزارش ایلنا از ساری، سعید شیرکوند اظهار داشت: اگر گردشگری قرار باشد در اقتصاد کشور موثر باشد نیازمند توجه ویژه دارد که با تدوین سیاست جامع نگر در تاسیسات گردشگری میسر می شود و جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: مخاطب مستقیم شعار امسال سازمان میراثفرهنگی و صنایع دستی و گردشگری است و این سازمان در راس این پیام سال قرار دارد.

وی با بیان آنکه مازندران با برخورداری از جاذبه های توریستی طبیعی و جنگل و دریا این استان به عنوان پرجاذبه ترین استان در کشور قلمداد می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه ظرفیت تاسیسات گردشگری در این استان ناکافی است و باید ظرفیت سازی جدید صورت بگیرد.

شیرکوند اضافه کرد: مازندران زمینه بسیار مطلوبی برای ورود گردشگر خارجی دارد که لازمه اش ایجاد تاسیسات گردشگری بر اساس رضایتمندی و انتظار گردشگر خارجی است.

وی با اشاره به تعامل همه دستگاه ها و سازمانها در گسترش تاسیسات گردشگری عنوان داشت: همانطوریکه در شهرداری تهران و شورای شهر برای صدور مجوز ساخت تاسیسات گردشگری ۶۰ درصد تخفیف قائلند و مابقی ۴۰ درصد نیز پس از بهره برداری از سوی شهرداری تهران وصول می شود انتظار وجود دارد که در استان مازندران نیز این مساله از سوی شهرداری ها، سازمان همیاری ها، استانداری اعمال گردد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: هنوز در استان مازندران این حمایت ها از سوی دیگر دستگاهها همانند شهرداری ها در زمان صدور مجوز ساخت تاسیسات گردشگری صورت نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: البته خود سازمان از ردیف مشخص و بودجه عمومی نیز یارانه سود به تاسیساتی که از تسهیلات بانکی استفاده می کنند پرداخت می نماید و همچنین با استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی از محل صندوق توسعه ملی از پروژه های گردشگری حمایت خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هدف از سفر خود به مازندران را بازدید از پروژه های گردشگری شرق تا غرب مازندران عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز