خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای استان زنجان:

کنگره مدیریت شهری موجب چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۱۲

تشکیل این اجتماع زمینه آشنایی شوراها با مشکلات دیگر استان‌ها را فراهم می‌کند و موجب هم‌افزایی در چاره‌اندیشی برای رفع این مشکلات و چالش‌ها می‌شود.

سعید خدادادی، رئیس شورای استان زنجان و عضو شورای راهبردی این کنگره طی گفتگویی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره تخصص مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر‌ها که قرار است اردیبهشت سال ۹۳ با حضور مدیران ملی و منطقه‌ای و بیش از هزار نفر از اعضای شورای شهر کشور، در ساری برگزار شود گفت: با برنامه ریزی‌ها و اطلاع رسانی انجام شده و اهداف اعلامی که ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد خلاقیت و نوآوری بیشتر از سوی شهرداری‌ها و شورای شهر‌ها و توانمند شدن آن‌ها در راستای کسب مسئولیتهای جدید را مد نظر دارد، انتظار می‌رود با تحقق این برنامه‌ها کنگره مثمر ثمر واقع شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: با توجه به اینکه این کنگره با نگاه کاملاً تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاه­های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، تربیت مدرس، و اساتید خارجی برگزار می‌شود، مطمئنا اثر بخش خواهد بود و سبب کسب تجربه‌های مدیریت در بخش شهری می‌شود.

سعید خدادادی با اشاره به گردهمایی بزرگ شورای شهر سراسر کشور خاطر نشان کرد: تشکیل این اجتماع زمینه آشنایی شورا‌ها با مشکلات دیگر استان‌ها را فراهم می‌کند و موجب هم افزایی در چاره اندیشی برای رفع این مشکلات و چالش‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به کارکرد شورای عالی استان‌ها که امکان ارائه لایحه به مجلس را دارد حضور در این همایش‌ها می‌تواند بستر ارائه راهکار‌ها و ایده‌هایی را برای بهبود وضعیت موجود در تدوین لوایح از سوی شورای عالی فراهم سازد و بدین طریق کارایی شورا‌ها را افزایش دهد.

رئیس شورای استان زنجان همسو شدن شورا‌ها و شهرداری‌ها را موجب کاهش مشکلات و تناقضات در تصمیم گیری برای شهر و در نتیجه امکان سنجی دقیق در خصوص اجرایی شدن مصوبات و برنامه‌ها، تسریع در اجرا ی امور و افزایش بهره وری عنوان کرد.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه شورا‌ها هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته‌اند تصریح نمود مدیران استان کمتر به این پارلمان‌های محلی بها می‌دهند.

خدادادی افزود: وجود شورا‌ها کمک می‌کند تا مردم سالاری دینی، بیش ازقبل محقق شود که این امر، ضرورت توجه به جایگاه واقعی شورا‌ها و فراهم کردن زمینه‌های رسیدن به اینجایگاه را بیش از پیش آشکار می‌کند.

وی همچنین مهم‌ترین وظایف شورای استان نظارت بر پروژه‌های عمرانی و حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان دانست و افزود: متاسفانه به استناد برنامه پنجم توسعه نماینده شورای استان نمی‌تواند در این جلسه حاضر شود. بنابراین به نظر می‌رسد پیش بینی اهرم‌های اجرایی و الزامی برای شورا‌ها ضروری است.

وی در خصوص حضور مدیران ملی در این کنگره تصریح نمود: با توجه به اینکه یکی از اهداف برپائی این کنگره این است که مشخص شود مدیریت شهری کشور بر اساس سند چشم انداز در کجا قرار گرفته، می‌خواهد به کدام سمت حرکت نماید، چگونه می‌خواهد به نقطه ایده آل برسد و وضعیت مدیریت شهری ما در عرصه بین الملل چگونه است کنگره در شناخت نقاط قوت و ضعف، اصلاح و تصمیم گیری برای بهبود وضعیت موثر خواهد بود.

رئیس شورای استان رنجان ادامه داد: همچنین با توجه به اهداف ترسیم شده و راه اندازی ستاد خبری برای این کنگره پیش بینی می‌شود با اطلاع رسانی جامع و کامل بتواند موثر و مفید واقع شود.

خدادادی در خصوص بخش گردشگری که در این کنگره برای میهمانان در نظر گرفته شده گفت: عصر کنونی عصر درآمدزایی از طریق خدمات است نه تولید صرف، و رایج‌ترین نگاه به توریسم در جهان معاصر رویکرد اقتصاد محور است اما متاسفانه کشور ما علی رغم برخورداری از مواهب بی‌شمار و بی‌نظیر سهم ناچیزی در این بخش دارد.

وی ادامه داد: رشد و توسعه صنعت توریسم موجب افزایش درآمد ناخالص، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود کیفیت زندیگ مردم و افزایش امید به زندگی و افزایش رفاه اجتماعی می‌شود بنابراین معرفی فرصت‌های گردشگری برای تقویت این بخش ضروری است.

وی در پایان با ابراز خرسند از برگزاری این کنگره بزرگ در مازندران گفت: این همایش‌ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم فعالان حوزه شهری، ایجاد زمینه برای فعالیت مشترک و استفاده از ظرفیت‌های مختلف حاضرین منجر می‌شود و بدین طریق مفید واقع می‌شوند.

گفتنی است این کنگره دو روزه همراه با کارگاه‌­های آموزشی و بر اساس چهار محور اصلی مدیریت شهری، مدیریت شهرسازی، مدیریت شهر الکترونیک، مدیریت توسعه شهری پیشرفته، مختص اعضای شورای اسلامی شهر‌ها، شهرداران و فعالان در این عرصه در برنامه ریزی شده است.

قابل ذکر است در همین راستا مقرر گردید به کلیه اعضای شرکت کننده در این کنگره ۸ گواهینامه تخصصی به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت رنگی، با کد شاخص یکتا و هولگرام امنیتی، تندیس بلورین کنگره و لوح یادبود کنگره اعطا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز