خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای استان اردبیل:

حضور مدیران ملی در کنگره مدیریت شهری زمینه‌ساز رشد و تعالی شورا‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۰۹

مدیران ملی با حضور خود در کنگره مدریت شهری می‌توانند زمینه ساز رشد و تعالی شورا‌ها باشند. / باید در توسعه روستا‌ها و شهر‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

رئیس شورای استان اردبیل و عضو شورای راهبردی این کنگره با اشاره به برگزاری نخستین کنگره تخصص مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر‌ها که قرار است اردیبهشت سال ۹۳ با حضور مدیران ملی و منطقه‌ای و بیش از هزار نفر از اعضای شورای شهر کشور، در ساری برگزار شود گفت: برگزاری این کنگره می‌تواندسهم ارزنده‌ایی در شکوفایی مدیریت شهری داشته باشد.
احمد آقا‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اردبیل افزود: با توجه به اینکه این کنگره با نگاه کاملاً تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاه­‌های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، تربیت مدرس، و اساتید خارجی برگزار می‌شود مطمئناً اثرگذاری لازم را خواهد داشت.
وی با اشاره به گردهمایی بزرگ شورای شهر سراسر کشور خاطر نشان کرد: یکپارچه‌سازی نظرات مسئولان شهری کل کشور در این امر بدون شک نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات شهری خواهد داشت.
وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و روستا که به عنوان پارلمان محلی عهده دار ایده سازی، برنامه ریزی و اجرای عملیاتی طرح‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، سیاسی، اقتصادی و رفاهی است به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان برنامه ریزی شهری محسوب می‌شود.
رئیس شورای استان اردبیل با بیان اینکه توجه کلان اعضای شورای شهر به مسائل شهری و شناسایی ضعف‌های موجود می‌تواند در توسعه متوازن شهری در ابعاد مختلف نقش بسزایی داشته باشد گفت: شورا‌ها روحیاتشان مشورتی و برگرفته از قرآن کریم است و در واقع نباید کار‌ها به صورت جزیره‌ای و بخشی انجام شود که خوشبختانه شورا‌ها در این سال‌ها توانسته‌اند مدیریت خوبی را در شهر‌ها و روستا‌ها داشته باشند.
اقازاده خاطر نشان کرد: باید در توسعه روستا‌ها و شهر‌ها گام‌های اساسی برداشته شود و توجه به نقش شورا‌ها در این توسعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی همچنین از شهرداری به عنوان نخستین مجموعه خدمت‌رسان در هر شهری نام برد و تصریح نمود: شهرداری‌ها باید با شوراهای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردم تعامل داشته باشند و از این ظرفیت برای حل مشکلات خود به خوبی استفاده کنند.
اقازاده با انتقاد از برخی مدیران شهری مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورا‌ها علم مدیریت و شهرسازی ندارند و فاقد توانمندی در این زمینه‌ها هستند گفت: این نقیصه بزرگی است که خبر از عدم شایسته سالاری می‌دهد و این معضل به لحاظ انتخابات قومی و قبیله ایی در شوراهای شهر و روستا دارد.
وی همچنین از حضور مدیران ملی در این کنگره ابراز خرسندی کرد و گفت: مدیران ملی با حضور خود در این کنگره می‌توانند زمینه ساز رشد وتعالی شورا‌ها باشند.
رئیس شورای استان اردبیل در خصوص بخش گردشگری که در این کنگره برای میهمانان در نظر گرفته شده گفت: مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد شهرداری‌ها، وابسته به «عوارض ناشی از ساخت و ساز و مواردی مانند آن» است. شهرداری‌ها با ادامه دادن همین راه و روش، با مشکلات و معضلات درآمدی مواجه خواهند شد. برای درآمدزایی پایدار، سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و گردش مالی در حوزه‌های مختلف مناسب‌ترین راه حل است.
وی با بیان اینکه بی‌شک مسئله گردشگری و توریسم باعثرونق اقتصاد هر کشور و شهری می‌شود افزود: ایران از نظر گردشگری و توریسم زبانزد است و صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.
آقازاده ادامه داد: همچنین مازندران با داشتن طراوت و جاذبه‌های توریستی فراوان، قطعا نظر هر توریست داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند.
وی تصریح نمود: بدون شک مقتضیات کشور ما ایجاب می‌کند که توسعه گردشگری در یک منطقه به عنوان مثال در مازندران مفهوم خاص خودش را داشته باشد و با برنامه‌ریزی ویژه‌ای متناسب با ظرفیت محیطی نسبت به دیگر استان‌ها دنبال شود.
رئیس شورای استان اردبیل با اشاره به سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریسم خاطر نشان کرد: متأسفانه از مسأله در آمد زایی و اشتغال زایی در این بخش غافل ماندیم.
وی در پایان گفت: سرمایه گذاری در جهت ایجاد، تکمیل، توسعه و تجهیز هرچه مناسب تأسیسات گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه دولت و مسئولین محترم قرار گیرد.
گفتنی است این کنگره دو روزه همراه با کارگاه‌­های آموزشی و بر اساس چهار محور اصلی مدیریت شهری، مدیریت شهرسازی، مدیریت شهر الکترونیک، مدیریت توسعه شهری پیشرفته، مختص اعضای شورای اسلامی شهر‌ها، شهرداران و فعالان در این عرصه در برنامه ریزی شده است.
قابل ذکر است در همین راستا مقرر شد به کلیه اعضای شرکت کننده در این کنگره ۸ گواهینامه تخصصی به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت رنگی، با کد شاخص یکتا و هولگرام امنیتی، تندیس بلورین کنگره و لوح یادبود کنگره اعطا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز