خبرگزاری کار ایران

مجمع نمایندگان مازندران در نامه‌ای به روحانی؛

صنعت گردشگری مازندران نیازمند توجه ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۶۰

مجمع نمایندگان مازندران در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواستند تا توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری استان داشته باشد.

ایلنا: مجمع نمایندگان مازندران در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواستند تا توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری استان داشته باشد.

به گزارش " ایلنا " از ساری، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران، در این نامه خطاب به رئیس جمهور دولت یازدهم آمده است: سالانه میلیون ها مسافر از سراسر کشور از طبیعت زیبای مازندران به ویژه سواحل خزر بهره می برند. مازندران علاوه بر طول سال در فصل تابستان و ایام نوروز نیز میزبان میلیون‌ها گردشگر بوده تا جایی که بر اساس ارقام ارائه شده نزدیک به ۲۵ میلیون نفر نوروز گذشته به این استان سفر کردند.

آقای رئیس جمهور‌، بدون شک حضرتعالی به نقش گردشگری و صنعت توریسم در توسعه ملی و اهمیت آن در تولید ناخالص داخلی واقف هستید. مازندران با داشتن مواهب خدادادی و طبیعت زیبا علیرغم آنکه پذیرای میلیون ها مسافر بوده، اما همچنان با امکانات محلی، خدمات ملی ارائه می کند.

مردم میهمان نواز دیار علویان که علیرغم ناکافی بودن زیرساخت ها و کمبود امکانات صمیمانه از مسافران به گرمی پذیرایی می کنند، از دولت انتظار دارند در تقسیم منابع و توزیع امکانات حضور بیش از ۳۰ میلیون مسافر اختصاصی ایام نوروز سال ۹۳ را مدنظر قرار داده و بودجه اختصاصی برای ستاد تسهیلات نوروزی استان و شهرستان ها لحاظ کنند.

جناب آقای دکتر روحانی، بر اساس گزارش مدیران ادارات و سازمان‌های محلی مسئول در امر تسهیلات نوروزی آنان ریالی در حساب برای انجام این مأموریت مهم ملی ندارند. با این حال انجام این رسالت مهم ملی می‌طلبد دولت اعتبارات و امکانات مکفی به سازمان های مسئول در امر تسهیلات نوروزی اختصاص دهد.

جناب رئیس جمهور متأسفانه ترافیک، انباشت زباله، استهلاک ابنیه شهری، هزینه بالای خدمات شهری و بین شهری و تقسیم امکانات اندک محلی، مسائل و مشکلات مرتبط با صنعت گردشگری درمازندران بوده که در صورت عدم توجه کافی دولت به این موارد می توانند چرخ های حرکت این صنعت مهم را از پیشرفت به سوی توسعه باز دارند.

آقای رئیس جمهور‌، صنعت گردشگری می تواند همانند صنعت نفت برای توسعه درون زا و همه جانبه ملی فرصت مناسبی باشد و مازندران شایسته سرمایه گذاری کلان ملی برای تحول در این بخش است.

از دولت محترم انتظار می رود زیرساخت های توسعه گردشگری در مازندران را به عنوان یک راهبرد ملی در دستور کار خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز