خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری تاکید در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرد:

اعتبارات زیرساختی چشمه سورت افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۰۹

ساری مرکز مازندران خود را برای حضور مسافران در ساری آماده می‌کند و با توجه به پتانسیل‌های مرکز استان باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان گام برداشت.

جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان ساری به ریاست جواد واحدی فرماندار مرکز استان و با حضور دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، جمال باقری رئیس شورای شهر ساری و نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با ستاد تسهیلات سفر در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان ساری به ریاست جواد واحدی فرماندار مرکز استان و با حضور دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ونمایندگان ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با ستاد تسهیلات سفر در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ساری: اعتبارات زیرساختی چشمه سورت افزایش یابد

فرماندار ساری با اشاره به منحصر به فرد بودن چشمه سورت کیاسر ساری، خواستار افزایش اعتبارات زیرساختی این اثر بکر جهانی شد.

جواد واحدی بعد از در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ساری در فرمانداری اظهار کرد: مازندران استان پایلوت گردشگری بوده و مرکز استان نیز از حیثگردشگرپذیر بودن نسبت به سایر نقاط استان مستثنی نیست.

وی افزود: ساری مرکز مازندران خود را برای حضور مسافران در ساری آماده می‌کند و با توجه به پتانسیل‌های مرکز استان باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان گام برداشت.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ساری در صورت توجه به زیرساخت‌های آن می‌تواند قطب گردشگری شمال باشد، تصریح کرد: وجود جنگل، کوه و دریا این شهر را به محل امنی برای تفرج گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

واحدی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های موجود برای گردشگری مطلوب در مرکز استان فراهم نشده است، یادآور شد: برنامه‌های استراتژیک برای توسعه گردشگری و میراثفرهنگی ساری باید تدوین کرد.

وی با اعلام اینکه ساری دارای جاذبه‌های بکر طبیعی و جنگلی متعددی است به وجود چشمه سورت به عنوان اثر طبیعی جهانی شهرستان اشاره کرد و گفت: این چشمه سورت در دنیا نظیر ندارد و با توسعه زیرساخت‌های آن می‌توان بر تعداد گردشگران داخلی و خارجی در این بخش گردشگرپذیر افزود.

فرماندار ساری با بیان اینکه نمایندگی مرکز اسناد ملی در ساری آماده بهره برداری رسد، افزود: این مرکز به زودی با حضور صالحی امیری رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی افتتاح می‌شود.

واحدی با اعلام اینکه در ایام نوروز، ایام فاطمیه را داریم، گفت: با حفظ شعائر مذهبی می‌توانیم گردشگری مذهبی را در استان تقویت کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران: آثار تاریخی ‌ساری ‌برای هر گردشگری حیرت‌آور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین آثار تاریخی را در شهرستان ساری داریم، افزود: اگر در دست غیر ما بود با دقت و توجه بیشتری که لحاظ می‌کردند اینجاذبه‌ها برای هر گردشگر حیرت‌آور می‌شد.

دلاور بزرگ‌نیا در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ساری، اظهار داشت: گردشگری، صنعت فرابخشی است و در هیچ جای دنیا، متولی مشخصی ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است سازمانی برای هماهنگی امور گردشگری ایجاد شود، گفت: اما آن سازمان، متولی همه حوزه‌های گردشگری نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت به توجه به زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری پایبند است، ادامه داد: کار کردن، صرفا وظیفه اداری نیست، اگر همه کمک نکنیم هیچ اتفاق زیبایی در گردشگری رقم نمی‌خورد.

وی افزود: اگر این کار را فقط وظیفه اداری بدانیم ناموفق خواهیم بود و اگر جزو باورهای ملی و دینی بدانیم می‌توانیم جاذبه‌های جدی برای گردشگر به وجود بیاوریم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه باورهای مذهبی ما تقویت‌کننده چنین ریشه‌هایی است، تصریح کرد: آنچه که به عنوان دعای نوروز از امامان معصوم به ما رسیده و آنچه که در کتاب‌های معتبر روایی و شیعی درباره نوروز آمده، حیرت‌آور است و چندین روایت موثق درباره عید غدیر، پهلو گرفتن کشتی حضرت نوح و… داریم که در نوروز اتفاق افتاده است.

وی افزود: اعتقاد نداریم که باورهای دینی را در تقابل با باورهای ملی ببینیم و این دو را همسو با یکدیگر می‌دانیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه هر قوم و ملتی اگر ظرفیت‌های خود را شناسایی کند می‌تواند قطب گردشگری باشد، ادامه داد: ساری می‌تواند قطب و مرکز گردشگری باشد اگر همه دلسوزان شهر، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های آن را قدر بشناسند.

وی با بیان اینکه چشمه سورت واقعا حیرت‌آور است، اظهار داشت: اگر سازمان تبلیغات اهل کار باشد می‌تواند گردشگران را به چشمه سورت ببرد با این نگاه که ابتدا در این نقطه دست خدا را ببینند و بعد به سایر جاذبه‌ها بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز