خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیش از ۶۱ درصد مازندرانی‌ها پزشک خانواده خود را انتخاب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۲۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از ۶۱ درصد مردم مازندران پزشک خانواده شهری خود را انتخاب کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از جمعیت یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۳۰ نفری شهری استان، یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۱۳ نفر معادل ۶۱.۶۷ درصد پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، محسن اعرابی، ضمن بیان خبر بالا، با اشاره به اینکه اطلاعات ۸۷.۶۹ درصد از جمعیت شهری در سامانه پزشک خانواده به ثبت رسید، افزود: ۳۸۰ هزار و ۱۳۳ نفر از جمعیت شهری مازندران توسط پزشک خانواده شهری ویزیت پایه شدند.

وی، با بیان اینکه ۴۵۷پزشک و ۳۵۹ ماما در برنامه پزشک خانواده شهری مشارکت دارند، اظهار داشت: ۱۷۷ پزشک به صورت تک شیفت و ۲۸۰ پزشک به صورت دو شیفت در این برنامه حضور دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۷ مرکز مجری، ۳۷۰ پایگاه و ۲۴ مرکز معین در مازندران به منظور اجرای این برنامه فعال است.

اعرابی، تعداد ویزیت جاری از زمان آغاز برنامه پزشک خانواده شهری را ۲۹۸ هزار و ۲۲۵ مورد دانست و گفت: روزانه به طور میانگین ۱۷ نفر به سطح یک این برنامه مراجعه کردند.

وی، ادامه داد: تا کنون ۱۲۸ هزار و ۲۱۷ نسخ داروخانه، ۵ هزار و ۵۸۳ نسخ رادیولوژی و ۲۰ هزار و ۲۶۶ نسخ آزمایشگاهی صادر شد.

اعرابی، درصد نسخ داروخانه را ۸۰.۵ عنوان و تاکید کرد: در طول اجرای برنامه پزشک خانواده شهری ۶ هزار و ۲۰۸ نفر به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند که معادل ۳.۹ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به انجام ۳۴ هزار و ۹۶۹ مورد تزریق و پانسمان و ۱۷ هزار و ۸۹۳ مورد خدمات مامایی در برنامه پزشک خانواده شهری، افزود: تا کنون ۴هزار و ۲۴۳ نفر با call center به شماره ۱۵۹۰ تماس گرفتند.

وی، با بیان اینکه ۱۰۴ هزار و ۱۹۹ نفر از جمعیت مازندران فاقد بیمه هستند، تصریح کرد: ۶۳۲ هزار و ۲۵۹ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۱۵ هزار و ۴۷۷ نفر تحت پوشش بیمه کمیته امداد، ۲۴۴ هزار و ۷۴نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و یکهزار و ۷۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه ارتش قرار دارند.

اعرابی خاطرنشان کرد: برای افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند تمهیدات لازم اندیشیده شد به طوری که این افراد می‌توانند با پرداختهای سالانه، تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز