خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی:

فضای گفتمان مذاکرات هسته‌ای در کشور مثبت ارزیابی می‌شود

کد خبر : ۱۴۵۹۰۹

در مذاکرات هسته ای دیدگاه مورد نظر مجلس شورای اسلامی راهبرد ˈ برد - برد ˈ است. / امروز بی اعتمادی نسبت به تیم مذاکره کنندگان در کشور کاهش یافته است.

سیدرمضان شجاعی کیاسری، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقشخبرنگاران در آگاه‌سازی مردم نسبت به عملکرد مسئولانگفت: خبرنگاران حلقه واسطه بین مردم و مدیران هستند که واقعیت‌ها از طریق آنان شفاف ساری می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی ارزش کار رسانه‌ای فرا‌تر از مسائل مادی دانست و افزود: رسانه‌ها نقش موثری در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی آحاد جامعه دارند و باید با شفاف‌سازی نسبت به رصد موضوعات جامعه اقدام کنندشجاعیدرباره معیار و زمان پخش برنامه‌های زنده در صدا و سیما تصریح نمود: پخش زنده فاکتورهای دارد که باید برای مخاطب لحاظ شود.

وی افزود: صداوسیما معیار و ضوابط پخش و تولید دارد که بخشی سیاسی و بخش دیگر واقعیت نیست و فشارهایی به صدا وسیما می‌آید که برای گرفتن امتیازات بیشتر است.

شجاعی بیان داشت: رسانه ملی در نشان دادن برخی چهره‌های که داری پرونده قضایی هستند، محدودیت دارد و در این بخش از قوه قضاییه تبعیت می‌کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره فشار قرار دادن وزرا توسط نمایندگان مجلس بیان داشت: ممکن است نمایندگان به دلیل مسائل و مشکلات حوزه انتخابی خویش از وزیر مطالباتی را مطرح کنند که در این بخش کار درستی است و نماینده از حوزه انتخابی خویش در این امر در فشار است. وی بیان داشت: اگر نماینده مجلس وزیر را به دلیل مسائل حوزه انتخابی خویش در فشار قرار می‌دهد درست است و باید در مجلس وزیر را بخواهد و مسائل را مطرح کند.

شجاعی افزود: اگر نماینده در راستای تامین آنچه غیر از مطالبه مردم بخواهد از وزیر درخواستی داشته باشد این امر پذیرفتنی نیست و در چارچوب وظایف نمایندگی خلاصه نمی‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره عزل و نصب‌ها در استان مازندران تصریح نمود: در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم ولی اگر مشاهده شود که عزل و نصب‌ها در مازندران به صلاح استان مازندران نیست به طور جدی مخالفت می‌کنم.

وی بیان داشت: انتصاب‌ها در مازندران باید با تحقیقات انجام شود، پشت سر جابه‌جایی‌ها در استان مازندران باید منطق وجود داشته باشد.

شجاعی ادامه داد: برخی مدیران به خاطر دوستانشان می‌خواهند تقسیم پست کنند و مشکل رفقایشان را حل کنند و تقسیم محبت می‌کنند که از لحاظ قانونی مشکل ایجاد می‌کند، کسی که به عنوان نماینده دولت در منطقه کار می‌کند باید فضای تاملی داشته باشد نه به صورت چکشی عمل کند.

وی تاکید کرد: در انتصابات استانی باید به توانمندی‌های توجه شود اما اگر قرار است حق استان تضعیف شود مقابله خواهم کرد.

نماینده مردم ساری و می‌اندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشی روحانی استفاده از نیروهای معتدل به دور از افراطی‌گری است اگر این امر در مازندران اتفاق نیفتاد خلاف سیاست روحانی است و باید اصلاح شود.

شجاعی افزود: متاسفانه در برخی استان‌ها نظیر مازندران، عده‌ای با انتصاب‌های غیرکار‌شناسی و به بهانه ابراز محبت به نیروهای ستادی خود در استان آنان را به عنوان مسئولان استانی و شهرستانی منصوب می‌کنند که این با ادبیات و منطق دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره زمزمه تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران افزود: تاکنون از سوی مسئولان ارشد استان فردی جایگزین وی معرفی نشده چرا که وی دارای کارنامه موفقی در حوزه فرهنگ و هنر نیز در سال‌های اخیر بوده است.

وی همچنین از افزایش بودجه خبرگزاری ایرنا خبرداد و گفت: پیشنهاد دولت افزایش بودجه خبرگزاری ایرنا بود که مقدار آن نیز قابل توجه بود و برای خبرگزاری‌ها دیگر در تخصیص اعتبارات رقم کاهشی در نظر گرفته شد که در کمیسیون تلفیق بودجه این امر اصلاح شد.

شجاعی اضافه کرد: دولت به بخش فرهنگ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد که با روند تورم فعلی مناسب نیست.

وی به کاهش ۲۷درصدی بودجه ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: اگر تورم ۳۵درصدی را به کمبود بودجه این وزارتخانه اضافه کنیم، در واقع بی‌توجهی محض به ورزش و جوانان شده است.

شجاعی به کمبود و افت فشار گاز استان مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران نخستین قربانی افت فشار گاز در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات زیست محیطی طرح انتقال لوله گاز از دامغان به ساری باید رفع شود.

نماینده مردم ساری و می‌اندرود در مجلس شورای اسلامی موفقیت مذاکرات هسته‌ای را قابل تقذیردانست و افزود: هر چند لابی‌های رژیم صهیونیستی باعثمی‌شود تا اظهار نظر‌های متفاوتی از مسوولان ارشد آمریکا شنیده شود، اما روند خوب است.

وی گفت: در مذاکرات هسته‌ای دیدگاه مورد نظر مجلس شورای اسلامی راهبرد ˈ برد - برد ˈ است

شجاعی همچنین فضای گفتمان مذاکرات هسته‌ای در کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز بی‌اعتمادی نسبت به تیم مذاکره کنندگان در کشور کاهش یافته است.

وی با انتقاد از افرادی که فعالیت دولت را به حاشیه می‌برند، افزود: با به کار گرفتن افراد تندرو و افراطی مقابله می‌کنیم، دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید، اعتدال گرا است و در کابینه این مشی بدرستی قابل مشاهده است.

شجاعی به بروز حوادثغیر مترقبه در استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت بحران در استان بسیار ضعیف عمل می‌کند.

وی گفت: خسارات ناشی از بارش سنگین برف و یخبندان غرب مازندران بدرستی در بدنه دولت تبیین شده است.

شجاعی ادامه داد: با هماهنگی مجمع نمایندگان مازندران، معاون برنامه ریزی رییس جمهوری از نزدیک خسارات را بررسی کرده است و بودجه مناسب تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی دقیق است و رئیس سازمان حوادثغیرمترقبه کشور هم یک هفته قبل از وقوع بحران برف، به مسئولان استان اطلاع داده بود که ابرهای خطرناکی از سوی سیبری به مازندران می‌آیند، تصریح کرد: باید برای مقابله با بحران، آمادگی لازم در استان صورت می‌گرفت.

نماینده مردم ساری از چشمه ˈ سورت ˈ در بخش چهاردانگه ساری به عنوان یک چشمه مهم گردشگری یاد کرد و گفت: تا کنون پنج استاندار از این چشمه بازدید و طرح‌های حمایتی از این منطقه گردشگری را مطرح کردند، اما هنوز عملیاتی نشده است.

شجاعی در پایان در باره مشکل کارخانه آرین سینا در مازندران گفت: آرین سینا مشکل زیست‌محیطی دارد و باید رفع شود و توقع ما این است که اصلاح ساختاری و استانداردسازی در این شرکت انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز