خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی در تنکابن تاکید کرد:

زیر ساخت‌های کشاورزی مازندران باید مطمئن باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۲

چرا باغداران استانی که نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنند نباید ظرفیت انبار استاندارد و سردخانه‌ای مفید داشته باشد که در مقابل مخاطرات ایمن باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا باغداران استانی که نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنند نباید ظرفیت انبار استاندارد و سردخانه‌ای مفید داشته باشد که در مقابل مخاطرات ایمن باشد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمود حجتی در جلسه بررسی آخرین وضعیت میزان خسارات وارده ناشی از بحران سرما در غرب مازندران اظهار داشت: برف و سرما رحمت الهی است ولی اتفاقی که افتاد خسارتی بر مردم وارد آمده است که طی آن مشکلات زیادی بخش‌های گوناگون تولید کشاورزی به ‌ویژه باغی، گل و گیاه و دام و طیور وارد آمده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت رئیس جمهوری از ساعات اولیه این واقعه برای پیگیری مشکلات مردم، گروهی برای بررسی میزان خسارات و مشکلات وارد منطقه شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رئیس جمهور نیز قول داد در حد توانایی‌هایی که دولت دارد به مشکلات مردم رسیدگی کند، تاکید کرد: باهمکاری و هماهنگی طرفین مشکلات بخش کشاورزی که ضایعه بزرگی نیز بوده است و خسارات فراوانی به بار آورده حل می‌شود.

حجتی با اعلام اینکه در بحران سرمای اخیر حاصل دسترنج مردم از بین رفته است، گفت: باید خسارت وارده جبران شود زیرا دولت بنای کمک دارد و مسئولان ویژه نیز در حال بررسی ابعاد خسارت‌ها هستند تا اطلاعات جمع‌آوری در اختیار ستاد مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نکات مهمی در این جلسه از سوی مسئولان منطقه درباره ابعاد این بحران گزارش شد، ابراز داشت: بنده یک باور دارم و آن این است که اگر خود تولیدکنندگان در این جریان برای حل مشکلات حضور نداشته باشند، دولت هم بخواهد کاری کند، نمی‌تواند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مشکل تولیدکنندگان در هیچ جای دنیا بدون حضور تولیدکنندگان حل نمی‌شود، گفت: تا امروز هم اگر کاری صورت گرفته دلیلش حضور خود تولیدکنندگان است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خسارات سنگین در برف مازندران گفت: این همه زحمت کشیده می‌شود مزرعه و نهالی نوپا با خون دل و هزینه‌ها به محصول می‌رسد و با سرما، گرما و آفت‌ها از بین بروند واقعا چرا باغداران استانی که نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کنند نباید ظرفیت انبار استاندارد و سردخانه‌ای مفید داشته باشد که در مقابل مخاطرات ایمن باشد.

وی گفت: آینده کشاورزی این استان و کشور به من و شما بر می‌گردد پس بهتر است بیایم برای تولید بهتر به زیرساخت مطمئن بیندیشیم تا سرمایه‌گذاری‌ها به جای خسارت دیدن بازدهی داشته باشد.

قابل ذکر است در این جلسه ربیع فلاح استاندار مازندران، حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه تنکابن، شریعت ن‍ژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، رکنی معاون وزارت جهاد کشاورزی، جمعی از مدیران کل و مسئولین دستگاههای اجرایی و روسای اتحادیه‌های بخش کشاورزی استان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز