خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی مصرف قرص برنج در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۴

در ۱۰ ماهه ‌امسال تعداد ۵۲ نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند. / این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مصرف قرص برنج در مازندران ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایلنا از ساری، علی عباسی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه ‌امسال تعداد ۵۲ نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمیترین آفات شیمیایی است که با وجود ممنوعیت واردات، خرید و فروش، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نمایان می‌شود و ممکن است ۶ ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیافتد.

این مسئول خاطر نشان کرد: براساس آمار این اداره کل از مجموع ۵۲ نفری که در چهار ماه نخست جان خود را از دست دادند ۲۹ مرد و بقیه زن هستند.

عباسی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های ساری با ۱۴، آمل و بابل هر کدام با ۹ نفر بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج به ثبت رسید.

وی در پایان اضافه کرد: از تعداد ۵۲ نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج ۳۲ نفر متاهل و بقیه مجرد بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز