خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار مازندران خبرداد؛

آمادگی تهاتر محصولات کشاورزی مازندران و مانگیستائو

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۵۰۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: آمادگی داریم محصولاتی چون مرکبات، کیوی، لبنیات و دیگر نیازمندی‌های استان مانگیستائو را تامین و صادر کنیم و متقابلاً به صورت تهاتر از قزاقستان گوشت قرمز وارد کنیم.

به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور صبح شنبه در نشست با  فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگیستائو قزاقستان در اتاق بازرگانی بر تعمیق روابط تجاری فعالان اقتصادی مازندران و استان مانگیستائو قزاقستان شد و گفت: امیدوارم این دیدارها منجر به قراردادهای فی مابین بخش خصوصی این دو استان شود.

وی خواستار تسهیل‌کری در رفع موانع گمرگی بین دو استان مازندران و مانگیستائو شد و افزود: استان مازندران آماده برگزاری نمایشگاه مشترک از ظرفیت‌های دو استان در مازندران و مانگیستائو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران به ظرفیت‌های بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این بنادر و بندر اکتائو مهم‌ترین ظرفیت برای تبادل تجاری و اقتصادی هستند.

خیریانپور اعلام آمادگی کرد تا سرای تجاری اتاق بازرگانی مازندران در اکتائو و سرای تجاری اکتائو در مازندران راه‌اندازی شود.

وی همچنین گفت: این آمادگی را داریم تا گره‌ها و مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرده و محصولاتی چون مرکبات، کیوی ، لبنیات و دیگر نیازمندی‌های استان مانگیستایو را تامین و صادر کنیم و متقابلاً به صورت تهاتر از قزاقستان گوشت قرمز وارد کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات بخش خصوصی دو استان مازندران و مانگستائو به صورت وبینار، مستمر ادامه پیدا کند.

هیات ۲۸ نفره متشکل از فعالان تجاری، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به ریاست « کولژانوف کانات ژانبیر اولی» معاون استاندار استان مانگستائو قزاقستان و آقای «ژابیر بای ماتایف» رئیس مصلحت استان مانگستائو در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی و گردشگری روز پنج‌شنبه وارد مازندران شدند.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران این هیات تجاری در سفر هفت روزه از بخش‌های مختلف استان مازندران بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز