خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

فوت ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران ۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۵۸

امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ ماه امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

علی عباسی افزود: بر اساس آمارها، ۳۸۵ نفر از تلفات تصادفات نه ماهه نخست امسال را مردان و مابقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرستان‌‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۶۲، بابل با ۵۵ و ساری با ۵۱ فوتی و کم‌ترین آن شهرستان میاندرود با ۳ فوتی گزارش شده است.

وی افزود: از ۴۷۲ کشته تصادفات ۹ ماهه، ۳۳۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و ۱۳۳ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: هزار و ۹۲۱ نفر طی ۹ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز