خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری مازندران:

رویداد ملی هنری «روایت حبیب» در مازندران برگزار می‌شود/ روایت منش پهلوانی حبیب در ساری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۲۶۱

رئیس حوزه هنری مازندران از برگزاری سومین رویداد «روایت حبیب» ویژه سالگرد سردار سلیمانی در استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی معصومی گرجی در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری سومین رویداد « روایت حبیب» ویژه سالگرد سردار سلیمانی در استان مازندران خبر داد و گفت: این رویداد هنری سه‌شنبه ۱۲ دی ماه با شعارجهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی در زورخانه مرحوم عمادی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ویژه برنامه روایت حبیب به مدت سه سال توسط حوزه هنری در سراسر کشور با موضوع سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه این رویداد در مازندران از سال قبل آغاز شده است، گفت: سال گذشته رویداد روایت حبیب در شهرهای نکا، قائمشهر و ساری به صورت میدانی و صحنه‌ای اجرا شد امسال این ویژه برنامه در استان علوی مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روایت حبیب هر سال با رویکرد و نگاه خلاق هنری برگزار می‌شود، ادامه داد: هدف ما از این رویداد این است که با زبان هنر از رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، اخلاق، منش و معرفت سردار سلیمانی را برای مردم بازگو کنیم.

معصومی، شعر خوانی، نقالی و اجرای مرشد، اجرای نمایش، روایت‌گری، موسیقی تک‌خوان محلی مازندرانی، تجلیل از جوانمردان ورزشکار که مقابل اسرائیل رقابت نکردند و رونمایی از اثر نقاشی دیجیتال را از جمله بخش‌های این رویداد اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: این رویداد با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه کربلا، شهرداری و بنیاد حفظ آثار برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ویژه برنامه از هنرمندان متعهد استان بهره‌گیری می‌شود، گفت: تلاش داریم این رویداد را با حضور مردم اجرا کنیم؛ سردار سلیمانی در دل مردم زندگی کرده و مردمی بود و مسلک علی علیه‌السلام را دنبال می‌کرد.

معصومی افزود: سردار سلیمانی از کودکی در زورخانه فعالیت می‌کرد و این مرام و پهلوانی از کودکی در وجود او بود.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: هنر یک زبان جهانی و تاثیرگذار در تبیین اهداف انقلاب اسلامی است؛ تلاش داریم ویژه برنامه‌ای هنرمندانه برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز