خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور:

شناسنامه جمعیتی استان‌ها در وزارت کشور تهیه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۰۷

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: شناسنامه جمعیت هر استان، به تفکیک شهرستان تهیه و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایلنا، زینب اختری صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در استانداری مازندران برگزار شد، جمعیت را مهم‌ترین مسئله امروز کشور دانست و گفت: بر اساس آمار، مازندران در شاخص جمعیت در رتبه سوم قرار دارد. این آمار نشان دهنده خطر قوم‌مازنی است که تهدید نسلی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت برای رهایی از بحران و ابر چالش جمعیتی کشور ابلاغ شده است، افزود: برای اجرا و تسهیل در روند این قانون نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه شناسنامه جمعیت هر استان، به تفکیک شهرستان تهیه و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: در این شناسنامه جمعیتی ۲۰ شاخص اصلی بررسی و برای استان‌ها تعیین شده است.

وی افزود: در این شناسنامه بحران‌های جمعیتی استان‌ها شناسایی و در یک مورد مشخص شد در این شناسنامه میزان باروری مازندران ۱/۳ است که باید به رقم دو برسد.

اختری ادامه داد: در برخی استان‌ها مسائل فرهنگی و در برخی دیگر از استان‌ها مسائل اقتصادی سبب کاهش ضریب ازدواج و فرزند آوری شده است.

وی، فاصله بین ازدواج و فرزند آوری در مازندران را ۵ سال اعلام کرد و اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی در مازندران برای اقناع سازی قانون جوانی جمعیت را ضروری دانست.

اختری به معضل سقط جنین پرداخت و ادامه داد: متاسفانه  قبح جنین در کسور شکسته شد؛ بحث سقط جنین بسیار مهم است، بسیاری از این سقط‌ها توسط شبکه بهداشت قابل رویت نیست البته ۹۳ درصد سقط جنین در فضای خانواده انجام می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور همچنین بر آموزش حین ازدواج تاکید کرد.

استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: اسلام به جایگاه بانوان در جامعه تاکیدات فراوانی دارد و عزت و عظمت ما در جامعه با حضور بانوان تکمیل شده است.

وی به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف از جمله پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نیز بانوان در ارتقای جامعه نقش اثرگذاری دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین نقش بانوان بانوان حفظ خانواده است، گفت: امنیت جامعه می‌تواند به‌طور مستقیم از این بخش تاثیرپذیری داشته باشد.

حسینی‌پور ادامه داد: جامعه بانوان مازندران نیز در انقلاب و عرصه دفاع مقدس نقش بی‌بدیل داشتند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان حاصل تربیت این مادران است.

وی افزود: استان مازندران از مدال‌آوران ورزشی و علمی زیادی برخوردار است که آن‌هم نتیجه پرورش مادران دیار علویان است.

حسینی‌پور مهم‌ترین علت کاهش جمعیت را منشاء فرهنگی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی محکم پای کار باشند.

استاندار مازندران به مدیر کل جدید بانوان استانداری مأموریت داد تا تمام ظرفیت‌های بانوان سراسر استان را فعال کند و ارتباط با دانشگاه‌ها و نخبگان را افزایش دهد.

وی همچنین از مدیر کل بانوان خواست تا از ظرفیت نخبگان در موضوع جوانی جمعیت استان بهره‌گیری کند.

حسینی‌پور خواستار شد: کارگروه نخبگان در تمام شهرستان‌های مازندران تشکیل شود تا نظام مسائل آن شهرستان‌ها در این کارگروه بررسی شود.

وی همچنین گفت: در نظر داریم اولین همایش نخبگان زنان استان را در مازندران برگزار کنیم.

فرشته پازوکی در این جلسه به عنوان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز