خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفار مازندران:

آب شرب ۱۴۸ روستای غرب مازندران قطع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۶

در پی بارش سنگین برف و قطعی برق در غرب مازندران آب شرب ۱۴۸ روستا با بیش از ۳۵هزار مشترک قطع شد.

در پی بارش سنگین برف و قطعی برق در غرب مازندران آب شرب ۱۴۸ روستا با بیش از ۳۵هزار مشترک قطع شد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ مدیر عامل آبفار استان در حاشیه رسیدگی به مشکلات ناشی از قطعی آب در روستاهای غرب مازندران اظهار داشت: بر اثر بارش برف سنگین و قطعی برق بسیاری از تاسیسات آبرسانی موجود در روستا‌ها که با انرژی برق کار می‌کنند از کار افتاد و آب شرب ۱۴۸ روستای غرب مازندران قطع شد.

مجید عبدالهی با اشاره به این نکته که در مناطقی که تاسیسات آب با ژنراتور کار می‌کنند مشکلی وجود ندارد افزود: برای رفع مشکل موجود در مرحله اول تلاش کردیم تا با ۴ تانکر سیار، آب شرب را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بر اثر شدت سرما و ادامه بارش برف، بخشی از تاسیسات آبرسانی در این مناطق خسارت دیده و لوله‌ها، شیرآلات و کنتور آب به دلیل یخ زدگی دچار شکستگی شده است.

مدیر عامل آبفار استان، عمده‌ترین مشکلات موجود را مسدود بودن راههای روستایی و عدم دسترسی به روستا‌ها برای خدمات رسانی، کمبود تانکر و ژنراتورهای سیار و قطعی برق عنوان کرد و گفت: با در خواست کمک از استانهای معین برای روستا‌ها بحران زده، سه دستگاه تانکر سیار و یک دستگاه وانت پیکاپ از استانهای سمنان، گلستان و قم در منطقه حضور دارند و استانهای قزوین، گیلان و زنجان نیز برای رفع مشکلات موجود و ارسال آب بسته بندی، دستگاه بسته بندی آب، تانکر و ژنراتور سیار اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکیپ‌های مدیریت بحران، هم اکنون آب شرب ۴۷روستا شامل ۲۶ روستای چالوس و ۵ روستای محمود آباد وصل و با راه اندازی تاسیسات سایت چشمه گردوک آب شرب ۱۶ روستای مجتمع شرق نوشهر نیز برقرار شده است.

عبدالهی در خصوص آخرین وضعیت آب شرب روستاهای غرب مازندران اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب ۱۴ روستای رامسر، ۳۲ روستا در عباس آباد و تنکابن، ۱۳ روستای چالوس، ۳۲ روستای نور و ۹ روستا در نوشهر و در مجموع ۱۰۰ روستا با ۲۶۰۰۰ مشترک قطع می‌باشد که تلاش‌ها برای وصل مجدد آب ادامه دارد.

مدیر عامل آبفار مازندران در پایان از مشترکین خواست تا به موارد ایمنی در یخ زدگی لوله‌ها توجه کنند و با عایق کاری لوله‌ها و کنتور‌ها به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قرار دادن کیسه‌های خاک اره در محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان و نیز تعبیه درپوش مناسب برای کنتور و اتصالات و همچنین پر کردن حوضچه کنتور آب با کیسه‌های پوشال از یخ زدگی و ترکیدگی لوله‌ها و کنتور آب جلوگیری کنند و در صورت یخ زدگی کنتور و لوله‌ها از ریختن آب جوش بر روی کنتور پرهیز و با ریختن آب ولرم برای باز شدن ملایم جریان آب اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز