خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

برنج مازندران هیچ آلودگی ندارد / ضرورت نظارت بر برنج‌های وارداتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۸

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ارقام مختلف برنج‌های مازندران فاقد هرگونه آلودگی‌ست.

استاندار مازندران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ارقام مختلف برنج‌های مازندران فاقد هرگونه آلودگی است.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه در ماجرای اخیر، دانشگاه علوم پزشکی استان به موقع و با جدیت ورود پیدا کرد، بیان داشت: سودجویان برنج‌های وارداتی را که دارای آلودگی بودند با بسته بندی‌های برنج مازندران در بازار توزیع نمودند که موجب نگرانی شده بود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، ارقام مختلف برنج‌های مازندران فاقد هرگونه آلودگی است.

فلاح در بخش دیگری از سخنانش موضوع نظارت بر نحوه تولید و توزیع سموم کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت غذایی جامعه دارد و نباید به سادگی از آن عبور کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه قوانین و مقررات لازم برای برخورد با تولید و توزیع سموم غیراستاندارد وجود دارد، تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات و فرمانداران در شهرستان‌ها وظیفه اجرای این قوانین و نظارت بر واحدهای تولید و توزیع سموم کشاورزی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سم بی‌کیفیت هم تولید می‌شود و هم وارد می‌شود، اذعان داشت: کشاورزان و مصرف کنندگان سموم حتماً باید این کار را تحت نظارت کار‌شناسان انجام دهند.

ربیع فلاح افزود: فضای واحدهای توزیع سموم نیز باید فنی و متناسب با شرایط و استانداردهای موجود باشد.

نماینده عالی دولت در استان هم چنین بر ضرورت برخورد با واحدهای بسته بندی و سورتینگ مرکبات که پروانه بهداشتی ندارند، تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز