خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت انتخابی رقابت‌های برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۹۲

علاقه‌مندان به شرکت در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل‌وسومین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۵ برزیل می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

عبدالرضا شریعت‌نژاد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ثبت‌نام و آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقه‌مند، اطلاع‌رسانی بهتر و افزایش مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو بازه زمانی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند از اول تا دهم بهمن برای آزمون تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ دی و تا ۱۵ اسفند برای آزمون تاریخ ۲۳ اسفند ماه امسال اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین ۱۱ دی ماه ۱۳۶۸ به بعد و برای سایر رشته‌ها ۱۱ دی ۱۳۷۱ به بعد است.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت(WSI) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو مرحله در تاریخ‌های ۲۵ و ۲۳ دی ماه امسال و مرحله استانی اردیبهشت ۱۳۹۳ و مرحله کشوری شهریور ۱۳۹۳ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در استان مازندران و کشور برگزار می‌شود که پس از آن در استان از میان قبول‌شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات بر‌تر و معرفی به مرحله استانی اقدام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۰ رشته آموزشی شامل ساخت و تولید(تیمی سه نفره)، مکاترونیک(تیمی دو نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجرچینی، رباتیک(تیمی دو نفره)، کابینت‌سازی چوبی، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی فناوری مد، قنادی و شیرینی‌پزی، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی دو نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و گل آرایی از دیگر رشته‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: ارتقا فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبود‌ها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها بخشی از اهداف این آزمون است.

وی ادامه داد: ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور از دیگر اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

شریعت‌نژاد درخصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آن‌ها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل‌وسومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت(آلمان ۲۰۱۳) که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت کشور توانست با کسب مدال نقره در رشته‌های رباتیک و جواهرسازی و مدال برنز در رشته طراحی وب و همچنین ۸ مدالیون افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم‌افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک و با دو رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی در میان ۵۲ کشور جهان، مقام چهارم جهانی را کسب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز