خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران خبرداد:

کشف اشیاء عتیقه دوران هخامنشی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۶

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسائی و دستگیری قاچاقچی اشیاء عتیقه دوران هخامنشی، سلوکی و اشکانی به قدمت عصر آهن خبر داد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسائی و دستگیری قاچاقچی اشیاء عتیقه و کشف بیش از ۴۶ قلم انواع اشیاء عتیقه دوران هخامنشی، سلوکی و اشکانی به قدمت عصر آهن خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ «محمد عظیمی» با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه فردی به ماموران پلیس آگاهی مبنی بر سرقت خودروی وی از سوی فردی به نام «خ - الف» در شهرستان قائم شهر، ماموران سریعاً به محل مورد نظر مراجعه و با هماهنگی قضائی در بازرسی از مکان اعلامی موفق شدند، خودروی سرقتی را کشف کنند.

رییس پلیس آگاهی مازندران خاطر نشان کرد: ماموران در ادامه تحقیقات با بازرسی از داخل صندوق عقب خودرو موفق شدند، اشیاء زیرخاکی اصل از قبیل ۳۶ قطعه نگین فلزی شبیه سکه کوچک از نقره، مس و مفرغی، تصاویری از شاهان اشکانی، ساسانی، داریوش اول، اسکندر و… جمعاً ۴۶ قلم مربوط به دوران هخامنشی، سلوکی و اشکانی به قدمت عصر آهن را کشف کنند.

سرهنگ عظیمی افزود: با حضور کار‌شناسان اداره میراثفرهنگی استان اقلام مکشوفه مورد کار‌شناسی قرار گرفت که برابر اعلام کار‌شناسان این اقلام از اشیاء نادر و منحصر به فرد است.

به گفته وی، این اشیاء پس از بررسی به مسئولان میراثفرهنگی تحویل و مته‌مان پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز