خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر:

۸۰ درصد صادرات مازندران، از طریق گمرک بندر امیرآباد انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۲

درآمدهای حاصل از گمرک، پس ازدرآمدهای نفتی و مالیاتی، سومین منبع درآمدی دولت است و لازم است برای افزایش درآمدهای دولتی، توجه بیشتری به این بخش شود.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر گفت: بیش از ۸۰ درصد صادرات کالاهای مازندران، از طریق گمرک بندر امیرآباد به کشورهای هدف انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از بهشهر، سیدقاسم شریفی همزمان با روز جهانی گمرک در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: صادرکنندگان تمایل فراوانی به ارسال کالا از طریق این گمرک به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان دارند و بخش عمده کالاهای صادراتی شامل موارد اولیه ساختمانی و مواد خام است.

وی بیان کرد: گمرک امیرآباد با حجم بالای صادارات، دارای رتبه نخست در میان دیگر گمرکات مازندران است و گمرکات فریدونکنار، آمل، ساری و نوشهر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر افزود: درآمدهای حاصل از گمرک، پس ازدرآمدهای نفتی و مالیاتی، سومین منبع درآمدی دولت است و لازم است برای افزایش درآمدهای دولتی، توجه بیشتری به این بخش شود.

شریفی ادامه داد: گمرگ امیرآباد بهشهر به رغم سابقه فعالیت ۱۲ ساله، به خوبی توانسته جایگاه خود را به دست آورد و در حال حاضر، پس از چند مرکز باسابقه، جزو ۱۰ گمرک فعال ایران به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، یک میلیون و ۸۳۵ هزارتن کالا به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار از طریق این گمرک صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده پیشرفت ۹ درصدی از لحاظ ارزش و رشد ۱۶ درصدی از لحاظ وزن است.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون و به رغم محدودیت‌های فراوانی که از لحاظ تخصیص ارز مرجع به واردکنندگان وجود داشت، ۸۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۷۵ میلیون دلار از طریق این گمرک وارد ایران شد که مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده کاهش ۴۲ درصدی ارزش کالاهای وارداتی است.

شریفی گفت: با وجود کاهش واردات انجام شده از طریق این گمرک، ۶۵ درصد حجم واردات کالا به مازندران از طریق گمرک امیرآباد انجام می‌شود و جایگاه بر‌تر را در مقایسه با دیگر گمرکات مازندران به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: گمرک امیرآباد، با وارد کردن ۹۰۰ هزار تن کالا از ابتدای سال تاکنون، به عنوان بزرگ‌ترین گمرک ترخیص کننده کالاهای اساسی در شمال کشور شناخته می‌شود.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر بیان کرد: یکی از دلایلی ترغیب تجار به انجام فعالیت‌های صادراتی و وارداتی از طریق این گمرک، کاهش زمان ورود و خروج کالا است که در حال حاضر و با تلاش‌های فراوان، زمان ترخیص کالا از طریق این گمرک به کمتر از ۳۰ دقیقه رسیده است.

شریفی افزود: اجرای دقیق بسته‌های حمایتی دولت از صادرکنندگان کالا، عاملی بسیار مهم برای رونق بخشیدن به صادرات و افزیش درآمدهای کشور است.

وی ادامه داد: برای آسان‌تر کردن صادرات کالا توسط تجار، ۲۹ انبار بزرگ کالا در بیرون از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در اختیار گمرک امیرآباد قرار گرفت تا از این طریق بتوانیم، هزینه‌های صادرات کالا برای تجار را به حداقل برسانیم.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر گفت: امکانات انباری موجود منطقه ویژه امیرآباد، جوابگوی حجم فراوان کالاهای در انتظار صادرات نیست و این شرایط، موجب طولانی شدن مدت زمان ارسال کالا به کشورهای هدف خواهد شد.

شریفی اظهار کرد: برای کمک به صادر کنندگان و ایجاد انگیزه در صادرکنندگان، راهی به جز در اختیار گرفتن انبارهای نگهداری کالا خارج از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نداشتیم.

وی گفت: راه اندازی سامانه هوشمند ورود و خروج کالا، ترانزیت و پنجره واحد تجاری، برنامه‌های اندیشیده شده گمرک برای کوتاه‌تر کردن مسیر صادرات کالا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز