خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

افتخار بزرگ دیار علویان تشکیل نخستین حکومت شیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۷۸

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران به پیشتازی مازندران در لبیک به اسلام اشاره کرد و ادامه داد: افتخار بزرگ دیار علویان، دفاع از حکومت شیعی و تشکیل نخستین حکومت شیعی است.

به گزارش ایلنا، روح‌الله سلگی امروز پنج‌شنبه در همایش پیام آسمانی غدیر و تجلیل از مروجان آن، شخصیت حضرت علی(ع) را نماد غدیر دانست و گفت: امامی که در شب‌های کوفه درد دل خود را مظلومانه با چاه می‌گفت.

وی افزود: بازخوانی واقعه غدیر در دیار علویان به دلیل استقرار نخستین حکومت علویان در این استان ضرورت دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران بر انتقال فرهنگ غدیر تاکید کرد و گفت: این موضوع مسئولیت ما را استان مازندران؛ دیار علویان افزون‌تر می‌کند و همه مکلفیم‌ تا در انتقال این فرهنگ به وظیفه خود خوب عمل کنیم.

سلگی استان مازندران را پرچم‌دار واقعه غدیر معرفی کرد و یادآور شد: مردم مازندران در برهه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل آلبیت(ع) نقش خوبی را ایفا کردند و این مسیر نورانی همچنان در این استان ادامه دارد.

وی به پیشتازی مازندران در لبیک به اسلام اشاره کرد و ادامه داد: افتخار بزرگ دیار علویان، دفاع از حکومت شیعی و تشکیل نخستین حکومت شیعی است و این موضوع این استان را به عنصری قابل باور در حوزه سیاسی جهان اسلام تبدیل کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت:با این وجود مشکلات فرهنگی نظیر طلاق و پیری جمعیت در این استان وجود دارد که بر اساس آمار مازندران سومین استانی است که شمار پیری جمعیت قرار دارد.

سلگی افزود: با توجه به مشکل یاد شده، سال گذشته نیم میلیون از زوجین این استان تحت آزمایش غربالگری قرار گرفتند که ۱۲ هزار زوج نابارور در این غربالگری شناسایی شدند و تسهیلات لازم به آن‌ها پرداخت شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران همچنین از ثبت روز مازندران در تقویم ملی کشور خبر داد و گفت: نام‌گذاری این روز هم‌زمان با سالروز تاسیس حکومت علویان بوده است که سال گذشته به همین مناسبت احیای مناسک در راستای شعائر دینی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز