خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران مطرح کرد:

اجرایی نشدن ۵/۸۳ مصوبات از کل مصوبات دولت قبلی در مازندران / شروع دریا خواری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۰۰

تنها ۱۶.۵ درصد مصوبات اجرایی شد که تعریف مصوبه برای مردم توقع ایجاد می‌کند و در صورتی عملیاتی نشدن آنها مردم را نسبت به نظام بدبین می کند.

قاسم احمدی لاشکی، دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در جمع اصحاب رسانه نقش خبرنگاران را بسیار مهم و تاثیر گذار عنوان گرد و گفت: از این پس خبرنگاران پارلمانی ارتباط مستقیم با نمایندگان مردم در خانه ملت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، وی افزود: اگر از خبرنگاران دست و بجا مشورت گرفته شود، اصحاب رسانه خود به اندازه یک مدیرکل می‌توانند برای استان اثرگذار باشند.

احمدی تصریح نمود: خبرنگاران در بحثتنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی دارند و ما اکنون به مانند یک خانواده هستیم که می‌توانید ما را نقد کنید.

وی افزود: درست است شما واقع نگار هستید و وقایع را شفاف مطرح می‌کنید ولی اکنون نه تنها خبرنگار حوزه مجلس هستید بلکه ازشما به عنوان مشاوره پارلمانی انتظار داریم در اتفاقاتی که ممکن است استانداری و حوزه نمایندگان را دچار مشکل کند مشاوره کنید.
مازندران استانی فراموش شده است

احمدی لاشکی از استان مازندران بعنوان استان فراموش شده نام برد و خاطر نشان کرد: مازندران تنها از دو نعمت دریا و جنگل برخوردار است.

وی ادامه داد: متاسفانه طبق آمارهای موجود با ساخت و سازهائی بی‌رویه‌ای که صورت می‌گیرد نه تنها جنگل خواری داریم بلکه دریا خواری هم در مازندران شروع شده است.

احمدی با بیان اینکه باید صاحبان ویلاهای ساحلی مبالغی تحت حق منظر پرداخت کنند گفت: نباید اجازه ساخت و ساز در کنار سواحل استان را به هر کس داد و نمایندگان باید در این مورد چاره اندیشی کنند.

باید درحوزه‌های مدیریتی دقت شود

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه استان مازندران با داشتن سه میلیون و ۱۰۰ هزار جمعیت است گفت: باید درحوزه‌های مدیریتی دقت شود و در پستهای مدیریتی از مدیران لایق بومی استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید مازندران را از گلوگاه تا رامسر یکپارچه ببینیم و همه ما کمک کنیم تا مردم مازندران دیده شوند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه وضعیت تجاری گمرک استان روند خوبی ندارد افزود: باید در مولفه‌های کیفی بخش گمرکات توجه بیشتری شود.

طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور در مجلس کلید خورد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور در مجلس کلید خورد.

وی گفت: تعیین تعرفه‌های گمرکی از اصلیترین محورهای طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور است.

احمدی ادامه داد: این طرح که به امضای ۵۰ نماینده مجلس رسیده دوشنبه هفته آینده تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و ساخت و سازهای انجام شده، مباحثمالی درحوزه ساخت و ساز‌ها، ضعف نظارت و وضعیت و نحوه مدیریت‌ها را از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص از گمرکات کشور اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برابر آمار منابع رسمی، گمرکات کشور در بحثسهولت و تجارت‌های فرامرزی در سال ۸۸ رتبه ۱۴۲، سال ۸۹ رتبه ۱۳۱، سال ۹۰ رتبه ۱۳۹ و سال ۹۱ رتبه ۱۴۴ را در بین ۱۸۳ کشور به خود اختصاص داد که این وضعیت به هیچ عنوان مطلوب نیست.

احمدی لاشکی اظهار داشت: همچنین در بحثکیفیت زیرساخت‌های تجارت و حمل و نقل، گمرکات کشور در بین کشورهای جهان در سال جاری در رتبه ۱۰۰ قرار دارد که ۱۴ رتبه از سال گذشته پایین‌تر است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: در بحثامکانات ردیابی محموله‌های دریایی نیز جایگاه ایران امسال با ۱۰ رتبه کاهش به ۱۰۸ رسید و در زمینه تحویل بموقع کالا نیز رتبه کشور از ۱۳۸ در سال گذشته به ۱۵۳ در میان کشورهای جهان در سال جاری نزول کرد.

احمدی لاشکی گفت: رتبه ایران در بخش لجستیک تجارت و شاخص کارآمدی فرآیند گمرکی نیز امسال با ۲۰ رتبه کاهش به ۱۲۶ در میان ۱۸۳ کشور جهان سقوط کرد.

وی ادامه داد: در بحثالکترونیکی کردن گمرک، نرم افزاری خریداری شد که کپی شده از نرم افزار جهانی بود و رقم‌های بالائی بابت آن پرداخت شد و این در صورتی است که این بحثنیز اجرائی نشد و شاهد تخلفات دیگری در گمرک شهید باهنر بندرعباس بودیم که در آنجا ۲۰۲ فقره گواهینامه خودرو با شماره سریالهای متوالی سرقت شد.
الکترونیکی کردن گمرکات جرائم را کم نکرد
دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه بحثالکترونیکی کردن گمرکات جرائم را کم نکرد ابراز داشت: ضعف سیستم نظارتی در گمرک یکی از دلایلی بود که مجلس می‌بایست در آن ورود پیدا کرده و بحثتفحص مطرح شد

وی در مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی افزود: بخشی از زمین‌های کشاورزی به صورت قانونی و بخشی به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده که این مسئله به بخش کشاورزی آسیب وارد می‌کند.

مازندران در بحثگردشگری خوب عمل نکرد

احمدی لاشکی در بحثگردشگری اظهار داشت: مازندران در بحثگردشگری خوب عمل نکرد و می‌طلبد با ورود سرمایه گذار خارجی اقتصاد استان متحول شود.

وی با انتقاد از عدم اتاق فکر در خصوص معضلات عمده در کشور افزود: اغلب مدیران ارشد دچار گرفتاری و روزمرگی اداری شدند و وقت خود را صرف امورات جاری می‌کنند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در خصوص قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالا دولت گفت: این پیشنهاد از سوی نمایندگان مازندران به دولت ارائه شد که امید است دولت با پذیرفتن این پیشنهاد کمک شایسته‌ای به قشر کشاورزی مازندران کند.

احمدی لاشکی ادامه داد: دولت در خصوص قراردادن برنج مازندران در سبد کالا را تنها اقتصادی نبیند چرا که عملیاتی شدن این پیشنهاد یارانه واقعی است که از سوی دولت می‌تواند به کشاورزان باشد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه مقدمات زیرساخت دو نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر در حال انجام است اظهار داشت: دستگاه‌های این نیروگاه با رقم بالای ۱۵ میلیارد تومان خریداری شده است و به محض آماده شدن بستر برای ورود به این دستگاه اقدام می‌شود.

باید در رویه سفرهای استانی اصلاحاتی صورت گیرد

دبیر مجمع نمایندگان استان در ادامه با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهورگفت: در شکل و رویه سفرهای دولت به استان‌های کشور باید اصلاحاتی صورت گیرد

وی اظهار داشت: با کشاندن مردم به دنبال دولت در خیابان‌ها مخالف هستیم ولی مدیریت پرگاری و حضور دولت در اقصی نقاط کشور را قبول دارم و باید انجام گیرد.

۵/۸۳ مصوبات از کل مصوبات دولت قبلی در مازندران اجرایی نشد

احمدی با اشاره به اجرایی نشدن ۵/۸۳ مصوبات از کل مصوبات دولت قبلی در مازندران گفت: تنها ۱۶.۵ درصد مصوبات اجرایی شد که تعریف مصوبه برای مردم توقع ایجاد می‌کند و در صورتی عملیاتی نشدن آن‌ها مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در ادامه با اشاره به حضور برخی وزراء به همراه دولت در استان‌های کشور گفت: ضرورتی ندارد مثلا وزیر امور خارجه یا وزیر دادگستری در استانی مانند مازندران که مشکل جاده، آب و توسعه گردشگری دارد حضور یابند.

احمدی لاشکی افزود: معتقدم برای رفع مشکلات مازندران وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و مسئولان گردشگری با تمام قوا در مازندران حضور پیدا کنند تا مشکلات مردم حل شود.

وی گفت: دولت برای تعریف بودجه نفت را بشکه‌ای ۱۰۰ دلار محاسبه کرد و این در حالی است که عربستان بودجه خود را با بشکه‌ای ۸۱ دلار بر روی نفت بست.

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در پایان به موضوع بودجه در کشور اشاره کرد و گفت: ۱۹۵ هزار میلیارد تومان امسال بودجه تعریف شد که مقرر شد ۷۷ هزار میلیارد تومان از فروش نفت تامین شودکه ۶۶ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه‌ای از محل مالیات و درآمدهای دولتی قرار است کسب شود و بقیه از امکانات دولتی و خصوصی و فروش منابع دولتی تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز