خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبرداد:

مازندران معین امدادی شش استان و تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۸۸

شش شهر مرزی استان مانند بهشهر، کیاسر، آمل، چالوس، رامسر، بلده برای ساخت مراکز پشتیبانی پیشنهاد شده است که کار امدادرسانی را تسهیل تر خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه اولین شعبه جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۰۷ در ساری احداثشد، گفت: امروز ۱۵ شعبه در ۱۵ شهرستان و ۳۳ پایگاه در جاده‌ها و نقاط کوهستانی مشغول ارائه خدمات امدادی هستند

به گزارش ایلنا از ساری، مهدی ولی پوراظهار داشت: از نظر نیروی انسانی ۳۴۴ پرسنل داریم و سه هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در سطح پایگاه‌ها فعال هستند.

فعالیت ۳۰ هزار داوطلب و امدادگر

وی تعداد اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر را ۳۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: این افراد به مرور در حال آموزش و ساماندهی هستند. ولی‌پور درباره میانگین زمان اطلاع رسانی بیان داشت: با راه اندازی خط ندای امداد ۱۱۲ در سراسر استان، میزان زمان اطلاع رسانی از حوادثبه زیر ۳.۵ دقیقه رسیده است و این زمان قبلا ۱۵ دقیقه بوده است.

حضوربه موقع امدادگران در حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ماندران یادآورشد: در بحثحضور امدادگران و نجات گران در صحنه حادثه نیز زمان به ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیده است که یک دقیقه از استاندارد کشوری کمتر است.

وی درباره انبارهای امدادی و تجهیزات اظهار داشت: بر اساس استانداردهای هلال احمر باید معادل دو درصد جمعیت ساکن در استان ذخیر سازی اقلام امدادی و ۱۱ هزار متر مربع فضای امدادی داشته باشیم.

ولی‌پور بیان داشت: فضای امدادی استان تا دو سال قبل چهار هزار و ۲۰۰ متر بوده است و آخرین انباری که در استان احداثشد سال ۷۹ بوده است.

تجهیز۱۳ هزار متر مربع فضای امدادی

مدیرعامل جمعیت احمر مازندران یادآورشد: در دو سال اخیر سعی شد تا فضای مورد نیاز برای ساخت انبارهای امدادی تامین شود و تا ۱۳ هزار متربع مربع فضای امدادی تهیه و چهار هزار متر مربع نیز ساخت و ساز انبار آغاز شده است. وی افزود: در حال حاضر کار ساخت انبار امدادی در سوادکوه و بابل رو به پایان است، در بندپی و رامسر نیز در مرحله تحویل موقت و پیشرفت ۹۵ درصدی است.

ولی‌پور در پاسخ به اینکه تا چه مدت زمان لازم است تا به استاندارد‌ها در زمینه انبارهای امدادی دست یابیم با بیان اینکه در طول یکسال سطح انبارهای امدادی استان از چهار هزار متر به هشت هزار متر مربع رسیده است، گفت: اگر بودجه و اعتبار لازم تامین شود، ظرف مدت کوتاهی می‌توانیم به اهداف دست یابیم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران یادآورشد: برای ساخت انبارهای امدادی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است. وی تصریح کرد: در تمامی شهرستانهایی که شعبه هلال احمر داریم باید انبار امدادی نیز احداثشود که در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم و اگر فضای لازم برای ساخت در اختیار قرار گیرد مشکلی برای احداثنداریم.

مازندران معین امدادی شش استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه معین شش استان همجوار از جمله تهران هستیم، گفت: پیشنهاد ساخت مراکز پشتیبانی عملیات و امدادی در شهرهای مرزی با استانهای همجوار ارائه شده است.

ولی‌پور گفت: شش شهر مرزی استان مانند بهشهر، کیاسر، آمل، چالوس، رامسر، بلده برای ساخت مراکز پشتیبانی پیشنهاد شده است که کار امدادرسانی را تسهیل‌تر خواهد کرد.

وی افزود: در ‌‌نهایت، طبق استاندارد باید ۱۳ هزار متر مربع انبار امدادی داشته باشیم که فضای مورد نیاز برای ساخت آن تامین شده است و با تامین اعتبار برنامه ریزی خواهد شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: در حال حاضر در ۱۴ شهرستان شعبه هلال احمر داریم و در بندپی نیز به دلیل حادثه خیز بودن، اقدام به احداثشعبه شده است و در شش شهر باقیمانده با پیگیری مسئئولان و خیران در حال برنامه ریزی برای ایجاد شعبه هستیم.

وی گفت: شعبه هلال احمر بابلسر و کلاردشت در حال راه اندازی است و در عباس آباد، سوادکوه شمالی، گلوگاه، سیمرغ، محمودآباد و می‌اندرود نیز منتظری همکاری مسئولان امر برای راه اندازی دفا‌تر جمعیت هلال احمر هستیم.

فعالیت دو مرکز فوریتهای دارویی هلال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران درباره مرکز فوریت‌های دارویی هلال احمر بیان داشت: در حال حاضر دو مرکز در ساری و تنکابن فعال است و اگر تعامل و همکاری از طریق مراجع ذیربط بویژه علوم پزشکی وجود داشته باشد، نسبت به توسعه آن اقدام می‌شود و می‌توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم.

مهدی ولی‌پور درباره تجهیزات امدادی گفت: ناوگان امدادی شامل آمبولانس، خودروهای کمک دار، خودروهای نیمه سنگین یکی از مهم‌ترین ملزومات در امدادرسانی است.

نوسازی صد در صدی ناوگان امدادی

وی با اشاره به اینک کل ناوگان امدادی استان در سال گذشته نوسازی شده است، تصریح کرد: امروز ناوگان فرسوده امدادی در سطح استان نداریم ولی نیاز به تقویت ناوگان با توجه به حادثه خیزی استان و حجم مسافران و گردشگرانی که در طول سال به استان وارد می‌شود، وجود دارد.

مهدی ولی‌پور گفت: باید ظرفیت ناوگان امدادی از ظرفیت استان فرا‌تر رود و در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا به مروز نسبت به تقویت ناوگان امدادگی اقدام شود. وی شمار خودروهای امدادی را ۱۶۲ دستگاه اعلام کرد و گفت: ۸۰ دستگاه از این ناوگان فرسوده بود که تمامی تا پایان سال گذشته از رده خارج و جایگزین شد و با خرید بیش از ۲۰ دستگاه موتورسیکلت اکنون تعداد ناوگان امدادی به حدود ۱۹۰ دستگاه رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز