خبرگزاری کار ایران

معاون مناطق مرطوب سازمان جنگل‌های کشور:

توجه به ظرفیت‌های اکولوژی و گردشگری اولویت برنامه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۶

خوشبختانه اراده جمعی بالایی از سوی مسئولان در نگهداری مناسب منابع طبیعی و زیست محیطی در کنار توجه به صنعت توریسم وجود دارد که باید از این ظرفیتها بدرستی استفاده شود.

معاون مناطق مرطوب سازمان جنگل‌های کشورگفت: توجه به ظرفیت‌های اکولوژی و گردشگری اولویت برنامه‌ها است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، علی‌اوسط منتظری در جلسه بررسی احداثتله کابین بهشهر افزود: قدمت بالای جنگل‌های هیرکانی بهشهر و وجود تاریخ و فرهنگ کهن و تاریخی از مولفه‌های مهم در عباسی آباد بهشهر است که آن را منحصر به فرد کرده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه اراده جمعی بالایی از سوی مسئولان در نگهداری مناسب منابع طبیعی و زیست محیطی در کنار توجه به صنعت توریسم وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده شود.

منتظری یادآور شد: ایران در پارک و پارک داری نوین دارای فکر، تجربه و تخصص مناسب است و لذا باید در ساخت تله کابین بهشهر هم از افراد صاحب نام در این بخش کمک گرفته شود.

وی گفت: موضوعات مختلف راه اندازی تله کابین در عباس آباد بهشهر باید توسط کار‌شناسان و افراد فنی مورد تجزیه و تحلیل مناسب قرار گیرد و مغایرت‌های قانونی نیز با همفکری کار‌شناسان و کمک‌های ستادی برطرف شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ زنی تله کابین بهشهر در دهه فجر اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی منطقه از مسائلی است که باید موئرد توجه قرار گرفته و از این ظرفیت‌ها برای جذب توریست استفاده شود.

وی بیان کرد: ساخت تله کابین به همت سرمایه گذار بومی بهشهری مقیم از کشور در دست اقدام است تا از این طریق با حفظ حوزه گردشگری، صیانت از جنگل، رعایت حقوق محدوده یونسکو و کنترل زیست محیطی، گردشگری و اشتغال زایی مناسب ایجاد شود.

فرماندار بهشهر گفت: ایجاد هتل، واحدهای اقتصادی و تجاری، استخر، واحدهای آرامش، نمایشگاه‌های فرهنگی، موزه، پارک آبی و موارد دیگر از جمله مواردی است که با راه اندازی تله کابین و مجموعه گردشگری عباس آباد به اجرا در خواهند آمد.

محمد تقی نورزاد گفت: براساس زمان بندی اعلام شده توسط سرمایه گذار فاز اول این پروژه ۱۸ ماه بعد از کلنگ زنی افتتاح می‌شود.

گفتنی است: این تله کابین دارای ۲ ایستگاه و۴۰ کابین است که کابین‌های در نظر گرفته شده ۸ نفره است و تعداد جابجایی در ساعت ۱۲ نفر و زمان این سفر از مبدا تا مقصد ۷ دقیقه و ۴ ثانیه بوده و طول مسیر ۲ هزار و ۵۳۴ متر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز