خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

۲۵۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی در مازندران داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۷

مصارف بانک‌های استان یک و نیم برابر منابع آنها است درحالی که مصارف بانک‌ها باید حداکثر ۸۵ درصد از منابع باشد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: تیم اقتصادی استاندار مازندران در چند ماه اخیر درگیر مسائل اقتصادی استان شده و سند چشم‌انداز بلند مدت استان را ترسیم کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، علی احسانی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه صنعت استان با بیان اینکه محور توسعه استان در پنج برنامه پنج ساله کشور، کشاورزی بود، گفت: توسعه استان با رویکرد کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و فناوری اطلاعات ترسیم شده است.

احسانی با اشاره به اینکه در حوزه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران ۱۰ کارگروه تخصصی فعالیت می‌کنند، متذکر شد: هر یک از کارگروه‌ها، برنامه‌های بلندمدت را بر اساس سند چشم‌انداز جدید تدوین خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه استان در دستور کار استانداری قرار دارد، افزود: رشد اقتصادی مستلزم تزریق منابع فراوان داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه دولت درصدد افزایش منابع و مدیریت نقدینگی است، ادامه داد: ستاد تسهیل، کارایی نداشت و پاسخگو نبود و دولت جدید، ستادهای مشابه که جایگاه قانونی نداشت را حذف و به ۱۰ کارگروه تخصصی اکتفا کرده است.

احسانی اذعان داشت: مصارف بانک‌های استان یک و نیم برابر منابع آن‌ها است درحالی که مصارف بانک‌ها باید حداکثر ۸۵ درصد از منابع باشد.

احسانی با اشاره به اینکه معوقات بانکی هر روز در حال افزایش است، یادآور شد: براساس آمار یک ماه گذشته، در مازندران ۲۵۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی داریم.

وی ادامه داد: با این وجود بانک‌ها اعلام آمادگی کردند تا سقف ۶۵۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی کمک کنند.

احسانی با تأکید بر توسعه سرمایه‌گذاری، ادامه داد: بسیاری از واحد‌ها امکان ایجاد واحد جدید دارند هرچند که ایجاد واحد جدید با وضعیت موجود، کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه برای نقش‌آفرینی در بازار بین‌المللی باید مجهز به فناوری روز باشیم، اذعان داشت: ارتباط با مراکز علمی و ارتقاء بهره وری از خواسته‌های ما است که باید در صنعت نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز