خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نوشهر خبر داد:

جلوگیری از ۱۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های نوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۹۴

در سالجاری تا به امروز از ۱۶۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز(قبل از اجرا) در حریم راههای ارتباطی این شهرستان جلوگیری شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نوشهر از اقدامات این اداره در زمینه حفظ و نگهداری از حریم راههای ارتباطی این شهرستان خبر داد و افزود: ‌ این اداره در سالجاری تا به امروز از ۱۶۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز(قبل از اجرا) در حریم راههای ارتباطی این شهرستان جلوگیری کرده است.

به گزارش ایلنا از ساری، درویشعلی میار سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نوشهر ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان نوشهر به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده، لذا حفظ و حریم راه‌های ارتباطی این شهرستان هم به لحظ ایمن سازی و زیباسازی و منظر آرایی جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میار اظهار داشت: از این رو این اداره براساس برنامه‌های اجرایی خود اقدام به جلوگیری ساخت و سازهای غیر مجاز(۱۶۵ مورد) در حریم راههای تحت پوشش خود گرفته و۳۰ مورد از این گونه موارد را نیز با حکم قضایی تخریب نموده است. وی صیانت از حریم راه‌ها را به منظور توسعه آتی راه و حفظ سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و خاطر نشان ساخت: در این راستا این اداره در تسریع فعالیتهای اجرایی خود نیز از بیش از ۴۰ مورد حفاری غیر مجاز در حریم راه‌ها جلوگیری نموده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نوشهر برچیدن ۱۸۰۰ مورد تابلو غیر مجاز در حریم راه‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره در زمینه پاکسازی حریم راههای ارتباطی این شهرستان برشمرد.

میار خواستار عزم و ارادة ملی همه مردم علی الخصوص مالکین حاشیه راه‌ها در زمینه پاکسازی حریم راه‌ها شد و اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محور‌ها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها که این مسائل می‌تواند در سطح وسیع‌تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان سرسبز و ولایت مدار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز