خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:

پرونده‌ راه‌های روستایی در سال‌‌جاری و ۹۳ بسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۳

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از بسته شدن پرونده راه‌های روستایی در سال‌جاری و ۹۳ خبر داد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از بسته شدن پرونده راه‌های روستایی در سال‌جاری و ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های راه روستایی این شهرستان در گفت‌وگو با ایلنا در آمل از بازدید تمامی پروژه‌های راه روستایی به اتفاق معاون وزیر بیان و عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال برای پروژه‌های عمرانی به لحاظ مالی سال سختی بوده اما نگاه نمایندگان مجلس به راه‌های روستایی مثبت بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال‌جاری برای پروژه‌های راه، آب، خدمات‌دهی به روستا‌ها و طرح هادی روستایی به لحاظ اعتباری سال سختی را پشت سر گذاشت، افزود: وزارت راه با روش‌های مختلفی که مدنظر داشتند اجازه نداد که برخی از پروژه‌ها تعطیل شود و به ادامه این سیاست‌ها به گونه‌ای این پروژه‌ها در دست اجراست.

یوسفیان با بیان اینکه از نتیجه این اتفاقات اعتبارات این پروژه‌ها از محل سهام تامین شده است، یادآور شد: با توجه به این تصمیمات گرفته شده این پروژه‌های نیمه تمام که تعداد آن‌ها بسیار بالاست به اتمام برسد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری در عرصه این پروژه‌ها ابراز داشت: به روستائیان در سال‌جاری و سال ۹۳ به روستائیان این نوید را بدهیم که پرونده راه‌های روستایی بسته و موانع آن رفع شود.

یوسفیان با تاکید براینکه نگاه نمایندگان مجلس به راه‌های روستایی مثبت است اما باید در لایحه بودجه دولت نیز قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه در لایحه دولت راه‌های روستایی فراموش شده است و اعتبارات برای پروژه‌های راه روستایی بسیار زیاد می‌باشد اما اعتبارات بیشتر به سمت بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، راه‌های ارتباطی شهر، خدمات ریلی و هوایی است.

این نماینده با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در حال حاضر به فکر راه‌های روستایی افتاده‌اند، تصریج کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های بزرگی در این زمینه در سال‌های اخیر باید راهکارهایی در این زمینه اتخاذ شود تا با توجه به عدم وجود اعتبار این هزینه‌ها به هدر نرود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا مجلس تلاش خواهد کرد راهکارهای اختصاص اعتبار برای نگهداری راه‌های روستایی در نظر بگیرد تا در بودجه ۹۳ برای نگهداری راه‌های روستایی یک ردیف خاص با در نظر منابع مورد نیاز اختصاص یابد.

یوسفیان در اشاره به اجرای طرح انتقال پایتخت این اتفاق را خوشحال‌کننده بیان و عنوان کرد: طی سال‌ها در امر انتقال پایتخت شاهد اجرای این طرح در دنیا در کشورهایی نظیر ژاپن و برزیل بوده‌ایم اما این اتفاق در مشور ما بسیار امیدوارکننده نیست.

اجرای طرح انتقال پایتخت امیدوارکننده نیست

نماینده مردم آمل با تاکید براینکه هم‌اکنون دولت در اجرای پروژه‌های طرح هادی روستایی جهت تامین اعتبار مانده است، ابراز داشت: کشوری که سالی ۴۰ هزار میلیارد تومان باید یارانه پرداخت کند و نصف بودجه کشوری تامین نشده است چگونه می‌توان طرح انتقال پایتخت را به سرانجام برساند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای انتقال پایتخت فراهم نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز