خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی فوتی ناشی از گازگرفتگی در آذرماه سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۶

درآذر ماه سالجاری ۶نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن co جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در اذر ماه سالجاری ۶نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن co جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایلنا از ساری، علی عباسی اظهار داشت: گاز گرفتگی و یا خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی، هر سال جان صد‌ها نفر را در کشورمان می‌گیرد در حالی که با رعایت کردن نکات ایمنی در وسایل گرمایی می‌توان از آن پیشگیری است.

وی گفت: در ۹ماهه اول سالجاری ۹ نفر(۶ مرد و مابقی زن) در استان مازندران بر اثر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس آمار بیشترین مرگ ناشی از گاز گرفتگی مربوط به شهرستان‌های نکا ۳ مورد و تنکابن ۲ مورد و کمترین شهر‌ها محمودآباد، قائمشهر، بهشهر و گلوگاه هر کدام با یک مورد به ثبت رسید.

عباسی، سردرد، سوزش چشم و تنگی نفس را از علائم گازگرفتگی عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش و تجمع گاز مونواکسید کربن در بدن باعثضعف عمومی سیستم عصبی مرکزی از جمله مرکز کنترل تنفس، سردرد، کما و مرگ می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه بیشترین مسمومیت‌های ناشی از گاز منواکسید کربن در فصل زمستان و در محیط‌های سکونتی اتفاق می‌افتد، گفت: بازدید از شیر و شلنگ گاز، مسیر دودکش‌ها، استفاده از دودکش‌های استاندارد بر روی پشت بام در این فصل بسیار ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز