خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس خبرداد:

خلع ید ۱۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در چالوس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۰۲

در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خلع ید شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خلع ید شد.

به گزارش ایلنا از چالوس، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر، مهرداد خزایی پول افزود: خلع ید ۱۷ هزار متر مربع از این اراضی در اجرای ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و ۲۰ هزار متر مربع از آن در اجرای احکام قضایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین ۸۰ هزار و ۹۸۶ متر مربع از اراضی ملی در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها خلع ید شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس با اشاره به اینکه مسوولیت حفاظت از حریم دریا بر عهده یگان حفاظت منابع طبیعی است تاکید کرد: در این مدت سه فقره تجاوز به اراضی ساحلی با مجموع مساحت دو هزار متر مربع صورت گرفت که این اراضی نیز آزاد شد.

خزایی پول پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت زمین اظهار داشت: در این مدت به ۳۸۶ استعلام جواب دادیم.

وی گفت: در مواردی که بین اشخاص حقیقی و حقوقی درباره مالکیت زمین اختلاف نظر باشد، موضوع به کمیسیون ماده واحده اراضی ارجاع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال به ۴۱ پرونده مورد اختلاف مالکیت رسیدگی شد که ۲۷ پرونده با مجموع مساحت ۵۴ هزار و ۴۱۶ متر مربع، جزء اراضی ملی اعلام شد.

خزایی پول یادآور شد: همچنین در نتیجه بررسی ۱۴ پرونده با مجموع مساحت ۴۳ هزار و ۴۷۲ متر مربع، این اراضی جزء مستثنیات تشخیص داده شد.

گفتنی است حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز