خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر:

گزارش‌های مردمی نقش مهمی در آگاهی از تخلفات منابع طبیعی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۲

مردم می‌توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب را به صورت شبانه روزی با شماره رایگان ۱۵۰۴ به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران برسانند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: طی ۸ ماهه امسال ۱۷ نفر از متخلفان در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر، سرهنگ یوسف‌علی ادیب با بیان اینکه از متخلفان تعداد ۱۷ وسیله نقلیه نیز ضبط شد اظهار داشت: وسایل مورد استفاده آنان نظیر اره موتوری نیز توقیف می‌شود که تعداد وسایل ضبط شده ۸ دستگاه بود.

وی ادامه داد: متصرفان اراضی ملی و قاچاقچیان چوب‌گاه با ماموران منابع طبیعی درگیر می‌شوند که در این مدت سه مورد درگیری رخ داد که خوشبختانه در این درگیری‌ها ماموران منابع طبیعی آسیب ندیدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با اشاره به اینکه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در آگاهی از تخلفات منابع طبیعی دارد گفت: در این مدت در مجموع ۲۲۱ گزارش مردمی به ما رسید که ۱۶۴ مورد آن درست بود.

سرهنگ ادیب ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در عرصه‌های منابع طبیعی، چرای غیر مجاز دام است که ۹۷ پرونده قضایی بابت چرای غیر مجاز ۱۶ هزار و ۶۹۲ واحد دامی برای متخلفان این بخش تشکیل شد.

وی تصریح کرد: احداثکوره زغال در جنگل ممنوع است که هم اکنون به دلیل تغییر نوع زندگی مردم حتی در روستا‌ها و استفاده‌ از سوخت‌های فسیلی، مصرف زغال نسبت به دو دهه قبل بسیار کاهش یافته است و حتی یک کوره زغال غیر مجاز هم کشف نشد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر اظهارداشت: مردم می‌توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب و همچنین آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به صورت شبانه روزی با شماره رایگان ۱۵۰۴ به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران برسانند.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر یکی از چهار اداره کل منابع طبیعی شمال کشور است که از رُویان تا رامسر را پوشش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز