خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران:

باید هنر را در خدمت کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۱

مبارزه با اعتیاد تشریک مساعی و دلسوزی همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی را می‌طلبد، زیرا جوانان که نیروی فعال جامعه است در این آسیب هدف گذاری شده است.

علی شادمان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد با اشاره به پیامد‌های مخرب پدیده اعتیاد در خانواده‌ها، گفت: خانواده باید با صمیمیت و همدلی فرزندان را نسبت به مهارت‌های لازم برای پیشگیری در امر اعتیاد یاری رسانند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: تفکر نقاد را در محیط خانواده باید تقویت کرد تا فضای پذیرش در نهاد خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان طبیعی به بار نشیند.

شادمان با تاکید بر اینکه خشونت و تندروی راه کنترل فرزندان نیست، اظهار داشت: همدلی و تفکر نقادی مهم‌ترین ابزار در خانواده هاست که مورد نظر کار‌شناسان نیز است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن برشمردن مضرات اجتماعی این پدیده خانمان سوز خاطر نشان ساخت: توهمات بینایی، اضطراب، هراس و ترس، توهم و خیال‌پردازی، افسردگی، تغییرات ژنیتکی در فرزندان، از دست دادن قدرت خلاقیت، خود کم بینی ناشی از اعتیاد از مهم‌ترین آسیب اجتماعی اعتیاد است که بایست این متغییر مستقل را از جامعه زدود.

وی تصریح کرد: حتی اعتیاد به مواد مخدر، شغل را از افراد می‌گیرد و نهاد خانواده را بشدت در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.

شادمان یادآورشد: مبارزه با اعتیاد تشریک مساعی و دلسوزی همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی را می‌طلبد، زیرا جوانان که نیروی فعال جامعه است در این آسیب هدف گذاری شده است.

گفتنی ست در این جلسه فیلم «لذت تلخ» با موضوع مشکل اجتماعی اعتیاد به نمایش گذاشته شد و مورد کار‌شناسی اعضای کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد قرار گرفت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری ضمن تشکر و قدردانی از صداو سیمای مرکز مازندران به مناسبت تهیه این فیلم، گفت: باید هنر را در خدمت کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار داد زیرا هنر به زیبا‌ترین شکل در جامعه پذیری افراد نقش بالنده دارد.

شادمان اظهار امیدواری کرد که صدا و سیما فیلم‌های مشابه‌ای در حوزه‌های دیگر آسیب‌های اجتماعی تهیه و عرضه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز