خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر:

اعتیاد به مواد مخدر یک تهدید جدی برای کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۲

اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به عنوان یک تهدید جدی برای کشور محسوب می‌شود.

سیدکریم سجادی، فرماندار بابلسر، در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با حضور مردادی مسئول شورای مبارزه با مخدر استان و اعضا این شورا که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک مسأله تهدید کننده برای جامعه است اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به عنوان یک تهدید جدی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی گفت: در یک خانواده اگر بزرگ خانواده معتاد باشد قسمت زیادی از درآمد آن به هدر می‌رود، ظاهر و باطنی بیمار خواهد داشت و شرایط طبیعی‌اش بهم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه یک معتاد یک خانواده را بهم می‌ریزد و چند معتاد یک جامعه، افزود: این افراد حتی یارانه خانواده را که دولت می‌دهد، خرج اعتیادشان می‌کنند.

رئیس کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: کشورهای پیشرفته حتی بشکل تفنن نیز از مواد مخدر استفاده نمی‌کنند و هرجامعه‌ای که بصورت تفنن استفاده کند جامعه‌ای بیماری است.

سجادی گفت: جامعه ما معتاد را بیمار می‌شناسد و باید فرهنگسازی و اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم.

سجادی با تاکید به اینکه هیچ مسامحه‌ای در حوزه دستگیری و اقدامات پیشگیرانه پذیرفته نیست افزود: باید راهکارهایی برای کسانی که ترک کرده‌اند اندیشیده شود تا دوباره به این راه کشانده نشوند.

فرماندار شهرستان بابلسر از بخشداران و اعضای شورا و دهیاران خواست در سطح روستا مدیریتی اتخاذ نمایند تا برای افراد بزهکار و معتادان، روستا محلی ناامن شود.

رئیس شورای تامین شهرستان، عمده سارقان در بابلسر را ۷۰تا ۸۰درصد غیر بومی دانست و تصریح کرد:: برخورد با این پدیده شوم یک وظیفه انسانی و ملی است.

رئیس مبارزه با مواد مخدر بابلسر با تأکید به اینکه استکباربا اعتیاد جوانان به موادمخدر خواهان ضربه زدن به کشور هستند اظهار داشت: رواج مصرف مواد مخدر در جامعه یکی از روشهای رایج استکبارعلیه کشورهای در حال توسعه است زیرا از این طریق فرهنگ کشور مورد هدف قرار داده شده که این خود می‌تواند تهدید جدی برای آینده هر کشوری باشد.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است افزود: بهترین راه مبارزه این است که مردم و مسئولان با جدیت نسبت به آگاه سازی و آموزش جوانان و دیگر افراد جامعه را از خطرات و پیامدهای این پدیده شوم مطلع نمایند.

همچنین سید کریم سجادی از زحمات علی رحمانی ریس اسبق شبکه بهداشت و درمان بابلسر تشکر و برای نبی‌زاده سرپرست جدید آرزوی موفیت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز