خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی کشور:

مازندارن باسوادترین استان کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۲۶

مازندران در سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته که در دو سال اخیر این امر شتاب بیشتری گرفته است و در بررسی‌های به عمل آمده، مده، مازندران باسواد‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

مازندران در سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته که در دو سال اخیر این امر شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، علی باقرزاده در جمع مدیران آموزش و پرورش و روسای ادارات سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق استان گفت: در ذات آگاهی و علم، فضیلتی و شرافتی است که انسان را به مراتب بالا می‌رساند، از ناپاکی‌ها رهایی می‌بخشد و کرامت معلمی را موجب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این نکته که پیامبر گرامی اسلام(ص) اسیرانی را که ده نفر از مسلمانان را با سواد می‌کردند، آزاد می‌ساخت، افزود: یادگیری خواندن و نوشتن از منظر پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآنجایگاهی ممتاز دارد.

وی با اشاره به سخنان فاخر و گران بهای بزرگان دین در خصوص علم و آموختن افزود: فرمان امام راحل(ره) درباره آموختن، سوادآموزی ساده نبود، بلکه ایشان تاکید داشتند تا با یادگیری خواندن و نوشتن، به آرمان‌های بلندی چون استقلال فرهنگی بیندیشیم و دریچه‌هایی برای ورود به مفاهیم و معارف بگشاییم.

باقرزاده با بیان اینکه نظر والای امام راحل(ره) از جمله معروف «ایران را سراسر مدرسه کنیم» این بود که همگی در حال یاددادن باشیم، بیاموزیم و به آموزش مادام العمر نظر داشته باشیم، گفت: افق تابناک انقلاب اسلامی به این رویکرد امام خمینی(ره) همچنان نیاز دارد.

رئیس سازمان سوادآموزی اظهار داشت: مازندران در سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته که در دو سال اخیر این امر شتاب بیشتری گرفته است و در بررسی‌های به عمل آمده، مده، مازندران باسواد‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با ارائه آمارهای مربوط به آموزش در کشورهای پیشرفته و مقایسه آن‌ها با کشور ما و آمارهای دیگر، به بیان ضرورت‌ها و چالش‌های موجود در مسیر سوادآموزی و راهکارهای مناسب برون رفت از مشکلات پیش رو اشاره کرد و به بیان انتظارات خود از مدیران و روسای آموزش و پرورش پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز