خبرگزاری کار ایران

طی ۸ ماه امسال؛

بیش از ۱۵۷ هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۰

طی ۸ ماه امسال ۱۵۷ هزار و ۳۵۷ متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: طی ۸ ماه امسال ۱۵۷ هزار و ۳۵۷ متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، اسحاق عطایی اظهار داشت: در ۸ ماه امسال ۱۵۷ هزار و ۳۵۷ متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مذکور در بخش جلوگیری از تصرف و همین طور خلع ید اراضی تصرف شده در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها انجام شد گفت: ۱۲۱ هزار و ۹۰۴ متر مربع از این عرصه‌ها مربوط به اراضی جنگلی و ۳۵ هزار و ۴۵۳ متر مربع نیز مربوط به مراتع بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر یادآور شد: در اجرای احکام قضایی صادر شده مربوط به تصرفات سابقه‌دار، در مجموع ۱۲۰ هزار و ۹۹۳ متر مربع از جنگل‌ها و ۱۱ هزار و ۲۰۷ متر مربع از مراتع خلع ید شد.

عطایی خاطرنشان کرد: در بخش جلوگیری از تصرف اراضی ملی و خلع ید ۹۹ پرونده قضایی تشکیل شد که نشان دهنده حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

وی ادامه داد: ۱۲۷ پرونده قضایی نیز برای متصرفان و تخریب کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی و همچنین جلوگیری از تصرف و خلع ید اراضی ملی غرب مازندران تشکیل شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر تصریح کرد: متخلفان مذکور در بخش تخریب و تصرف در مجموع ۵۹ هزار و ۵۳۰ متر مربع از زمین‌های جنگلی غرب مازندران را دستخوش تجاوز و تخریب کرده بودند.

عطایی افزود: این اقدام در چارچوب اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برداشت غیر مجاز ۲۳ هزار و ۲۹۴ متر مکعب مخلوط از اراضی ملی اظهار داشت: برای متخلفان این بخش نیز ۲۸ پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با بیان اینکه طبق ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قطع درختان جنگلی بدون کسب مجوز کتبی از منابع طبیعی ممنوع است افزود: در هفت ماه نخست امسال در مجموع برای قطع غیر مجاز چهار هزار و ۸۰۷ اصله درخت و درختچه، تعداد ۶۸ پرونده قضایی تشکیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز