خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری مازندران:

وکلا برای حفظ حرمت تشکیلات قضایی بکوشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۵۶

وکلا باید به شغل خود به عنوان یک شغل مقدس بنگرند و در حفظ حرمت تشکیلات قضایی نیز بکوشند چراکه غیرموجه جلوه دادن تشکیلات قضایی ظلمی نابخشودنی است.

رییس کل دادگستری مازندران بر نقش وکلا در کنار تشکیلات قضایی برای اصلاح امور جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسین طالبی در مراسم ابلاغ احکام منتخبین سومین دوره اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون مشاوران و وکلای قوه قضاییه در مازندران و همچنین قدردانی از اعضای گذشته، بر اهمیت نقش وکلا در کنار تشکیلات قضایی برای اجرای عدالت و اصلاح امور جامعه تاکید کرد و گفت: اولین گام در این مسیر موقعیت‌شناسی این تشکل حقوقی است؛ تشکلی که باید به دنبال احقاق حق مردم بوده و در این راه باید شئون وکالتی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه در صورت احقاق حق و اجرای عدالت مردم در آرامش زندگی می‌کنند افزود: وکلا باید به شغل خود به عنوان یک شغل مقدس بنگرند و در حفظ حرمت تشکیلات قضایی نیز بکوشند چراکه غیرموجه جلوه دادن تشکیلات قضایی ظلمی نابخشودنی است.

رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به مشکلات موجود جامعه در تحقق اجرای عدالت، بر استفاده از ظرفیت‌های این تشکل در ارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات تاکید کرد و گفت: این تشکل با نیروهای تحصیل کرده و فرهیخته‌ای که در اختیار دارد می‌تواند در خصوص مشکلات و مسایل حقوقی کار تحقیقاتی انجام دهد و در این راه قدم‌های مثبتی بردارد.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه وکلا، مدافعان حق و بازوی عدالت هستند و برای انجام وظیفه به شکل مؤثر و مطلوب و در راستای اعتلای منزلت وکالت، شایسته است به رعایت «اخلاق حرفه‌ای» اهتمام داشته باشند، افزود: هرچند در قوانین وکالت و آیین نامه‌های آن برخی از وظایف قانونی وکلا، مشخص گردیده است، لذا بحثما فرا‌تر از وظایف قانونی و تعهدات قراردادی و ضمانت‌های اجرایی آن‌ها، و بلکه مطالب نانوشته‌ای است که بر مبنای اخلاق حرفه‌ای، رعایت آن‌ها بر وکلا لازم و ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز