خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه مازندران مطرح کرد:

پریشانی قیمت ها در نهاده های دامی / دولت به وعده خود عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۵

واردات نهاده ها تقریبا انحصاری شده و تولید کنندگان مجبورند تنها برندی از نهاده ها را که وارد کنندگان بر اساس منافع خودشان وارد می کنند، خریداری کنند.

سید حمزه درواری، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه مازندران طی نشست خبری از فعالیت ۱۸۶ واحد تولیدکننده جوجه یکروزه در مازندران خبرداد و گفت: استان مازندران ۳۷ درصد جوجه یکروزه گوشتی را تامین می کند و در تولید این پرتئین بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مازندران افزود: این انجمن به دلیل کثرت تولید کنندگان فعالان این عرصه، برای رفع مشکلات و موانع آنان، با گذراندن مراحل قانونی و ترغیب و تشویق مسئولین مرتبط در استان شکل گرفته است.

درواری تصریح نمود: مجمع نمایندگان استان هم طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی موافقت خود را با استقلال انجمن مازندران اعلام کرده اند.

دبیر انجمن صنفی جوجه یکروزه مازندران با اشاره به اینکه هر تولیدکننده باید مجوز معرفی برای جوجه یک‌روزه را از معاون امور طیور و تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی دریافت کند، تصریح نمود: کارشکنی‌های معاون وزیر سبب شد تا به دلایل نامعلومی حواله‌های تولید کننده‌ها صادر نشود.

وی با بیان اینکه اکنون حواله های تولیدکنندگان راکد است خاطرنشان کرد: در صورتی که حواله ها برای یک سال دیگر به تاخیر بیافتند فاجعه ای است برای کسی که میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده است.

دبیر انجمن صنفی جوجه یکروزه مازندران با انتقاد از عدم حمایت تولید کنندگان گفت: زنجیره تولید در دنیا به سمت و سویی رسیده که تولید کننده به دنبال سرمایه گذاری است و اما متاسفانه در کشور ما به این امر مهم توجه نمی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات صنعت طیور مساله تامین نهاده است که واردات نهاده ها تقریبا انحصاری شده و تولید کنندگان مجبورند تنها برندی از نهاده ها را که وارد کنندگان بر اساس منافع خودشان وارد می کنند، خریداری کنند.

درواری اظهار داشت: پریشانی قیمت ها در نهاده های دامی حاکم بوده و دولت به وعده خود در بحثنهاده های دامی خوب عمل نکرده است.

وی به قانونمند بودن انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران اشاره کرد و گفت: ضرورت دخالت سازمان بازرسی کل کشور در روند فعالیت‌های معاون وزیر کشاورزی محسوس است.

درواری با بیان اینکه با افزایش قیمت نهاده های دامی در سال ۹۲ مواجه شدیم گفت: شرکت پشتیبانی دام در سال تمامی هزینه ها را پرداخت می کند و از وظایف این شرکت تامین نهاده ها و علوفه برای تولیدکننده است و این شرکت با تصمیمات خود سبب افزایش قیمت برخی از نهاده ها شده است.

دبیر انجمن صنفی جوجه یکروزه مازندران گفت: بر اساس آمارهای رسمی موجود هم اکنون ۳۵ درصد از گوشت مرغ تولیدی در کشور مازاد بر نیاز مصرف کنندگان داخل کشور است و لازم است دولت با دادن مشوق های صادراتی زمینه صادرات این میزان را فراهم کند.

وی ادامه داد: قطعا تولید کنندگان و تشکل های تولیدی بدون مشوق های دولتی قادر به صادرات و رقابت با رقیبان دیگر در بازارهای جهانی نخواهند بود زیرا در کشورهای دیگر دولت ها برای صادرات مشوق های خوبی در نظر می گیرند در نتیجه صادر کنندگان آن کشورها از توان رقابتی بالایی در رقابت با حریفان ایرانی برخوردارند.

درواری از رغبت مصرف کنندگان کشورهای عربی از گوشت مرغ ایرانی خبر داد و افزود: به خاطر کیفیت بسیار خوب مرغ و ذبح شرعی که با نظارت دقیق انجام می شود مصرف کنندگان در کشورهای عربی از گوشت مرغ ایرانی استقبال می کنند.

وی با اظهار این که ایران هم اکنون رتبه هفتم جهان را در تولید مرغ و رتبه سیزدهم را در تولید تخم مرغ دارد، اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته با جدا کردن شرکت پشتبیبانی امور دام از وزارت جهاد کشاورزی به تولید کنندگان این بخش آسیب زده شد.

دبیر انجمن صنفی جوجه یکروزه مازندران افزود: هم اکنون نیز ما منتظر بازگشت این شرکت به جهاد کشاورزی و اجرا قانون انتزاع هستیم، قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد و قرار بود تا اول آذر ماه امسال به اجرا گذاشته شود ولی ظاهرا هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

درواری از تشکل های دامی خواستار شد: نیازهای خود را به طور رسمی اعلام کرده تا واسطه گری ها از بین ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز