خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری:

بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری/تخصیص 75 میلیارد تومان اعتبار دولتی به پروژه زباله سوز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۵۰۶

شهردار ساری از الکترونیکی شدن صدور پروانه و پایان کار ساختمان بصورت الکترونیکی و تک برگ در شهرداری ساری خبر داد که برای نخستین بار در استان مازندران در شهرداری ساری اجرایی شد که کاهش تخلف از مزیت های آن است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جواد طالبی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران گفت: شهرداری ساری به تنهایی نمی تواند مشکلات پیش رو را حل کند بی شک رسانه ها می توانند در رفع چالش های موجود و توسعه شهری نقش مهمی داشته باشند.

وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ اجتماعی مهم دانست و افزود: رسانه می‌تواند با کمک به مدیریت شهری اعتماد و امید اجتماعی را در مردم تقویت کنند و زمینه ساز تحولات اجتماعی و فرهنگی باشند.

شهردار ساری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری توضیح داد: یک هزار فرزند ایثارگر در شهرداری ساری مشغول کار هستند و تبدیل وضعیت این تعداد با توجه به عدم پست سازمانی ممکن نبود و طی مکاتبه مقرر شد اگر پست سازمانی وجود ندارد با رعایت و تعهد کتبی و رسمی متقاضی، به نیروی کارگری و رسمی تبدیل وضعیت شود و یا متصدی خدمات عمومی با مدرک دیپلم و پایین‌تر شود.

طالبی به وضع موجود شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: شهرداری براساس چارت 939 پست سازمانی دارند که این چارت توسط پرسنل رسمی و قراردادی در گذشته تکمیل شده است و شهرداری ساری به دلیل تعداد زیاد نیرو در کشور وضعیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه 10 درصد ظرفیت شهرداری از طریق آزمون جذب می‌شود، ادامه داد: در همین مدت 30 فرزند شهید را مطابق آزمون تبدیل وضعیت کرده و احکام آنها ارائه شده است.

 شهرداری ساری به فعالیت بیش از 5 هزار نیرو در شهرداری اشاره کرد و افزود: نیروهای شرکتی حجمی شهرداری در جهت خدمات قرارداد بستند باید فعالیت کنند استفاده نیروهای شرکتی در حوزه اداری و مالی به لحاظ قوانین اداری تخلف محسوب می شود و ساماندهی این موضوع نیز به پروسه زمانی نیاز دارد تا طبق قوانین این محقق شود و البته تعدیل نیرو در این موضوع مطرح نشده و تنها ساماندهی نیروهای انسانی مطرح است.

طالبی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار در خصوص عدم حضور در شورا گفت: هر وقت اعضای محترم شورای اسلامی شهر از من برای حضور در صحن شورا دعوت کردند؛ حضور پیدا کردم مگر در بازده زمانی که در بستر بیماری بودم در غیر اینصورت پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر هستم.

وی به حضور میدانی خود در مناطق مختلف شهری اشاره کرد و رصد مشکلات مردم را مهم ترین وظیفه مدیریت شهری دانست و افزود: سعی می کنیم مشکلات موجود را در حد توان خود رفع کنیم اما گاهی با محدودیت هایی مواجه هستیم.

شهردار ساری به سامانه ارتباطی 137 اشاره کرد و با اعلام اینکه سال قبل بیش از 11 هزار تماس مردمی با این سامانه برقرار شده است، اضافه کرد: بیشتر تماس های دریافتی منجر به حل شد.

وی بکارگیری از نیروهای درون سازمانی را در صرفه جویی منابع شهری از رویکردهای مهم شهرداری عنوان کرد که از سال 1400 بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت استفاده از همین ظرفیت ها باعث شد تا کارخانه آسفالت بعد از سه سال و کارخانه سنگ شکن بعد از 6 سال به چرخه فعالیت برگشت و حدود یک هفته نیز تولیدات کارخانه سنگ شکن به کارخانه آسفالت جهت استفاده برای معابر عمومی انتقال داده می شود.

طالبی به پروژه زباله سوز مرکز استان اشاره کرد و افزود: این پروژه پس از 14 ماه تعطیلی با رایزنی و حمایت دستگاه های نظارتی، سازمان همیاری های کشور و مساعدت آقای رئیس جمهور در سفر استانی و بازدید از این نیروگاه با تلاش سازمان بسیج سازندگی ابنیه این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 75 میلیارد تومان اعتبار دولت سیزدهم به پروژه زیست محیطی زباله سوز ساری تزریق شده است، گفت: درصد رشد فیزیکی این پروژه در دو ماهه اخیر به اندازه بیست ماهه گذشته بود اگر این روند با همین سرعت ادامه پیدا کند بخش ابنیه تا پایان 1401 به اتمام می رسد.

شهردار ساری یکی از وظایف و مسئولیت ‌هایی که در شهرداری ساری به آن توجه ویژه داریم احیای محیط زیست است، تصریح کرد: در همین راستا ضمن حفظ محیط زیست شهری و توجه به زیست ‌بوم، شهرداری ساری در راستای کاهش آسیب‌ های محیط زیستی، تصفیه ‌خانه شیرابه محل دفن سابق زباله را همچنان فعال نگه داشته ایم.

وی به نگاه ترافیکی مدیریت شهری در حوزه های مختلف شهر ساری اشاره کرد و تحول در حوزه ترافیک را از اولویت برنامه های شهرداری عنوان کرد که بصورت متوازن در مناطق چهارگانه شهری در حال اجرا است.

بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری

طالبی بدهی ثبت شده شهرداری را 1000 میلیارد تومان از گذشته اعلام کرد و افزود: البته شاکی در محاکم قضایی علیه شهرداری وجود دارد ضمن اینکه به دلیل نظام پرداخت شهرداری در سال قبل هیچگونه تنشی در این نهاد خدمات رسان نداشتیم.

وی احیای بافت فرسوده را مهم ترین رویکرد مدیریت شهری عنوان و اعلام کرد که طبق ضوابط طرح جامع هرگونه ساخت و ساز در این بافت از تخفیف 75 درصدی برخوردار خواهد شد.

الکترونیکی شدن صدور پروانه

طالبی همچنین از الکترونیکی شدن صدور پروانه و پایان کار ساختمان بصورت الکترونیکی و تک برگ در شهرداری ساری خبر داد که برای نخستین بار در استان مازندران در شهرداری ساری اجرایی شد که کاهش تخلف از مزیت های آن است.

شهردار ساری از راه اندازی سازمان سرمایه گذاری در شهرداری ساری خبر داد و ماهیت این سازمان را آماده سازی بسته های تشویقی در جهت سرمایه گذاری در مرکز استان برشمرد.

وی درباره طلب 400 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از شهرداری گفت: از زمانی که بر مسند مدیریت شهری قرار گرفتم هیچگونه بدهی به تامین اجتماعی نداریم.

طالبی نظارت سازمان نظام مهندسی را در ساخت و ساز ساختمان ها مهم دانست و اذعان کرد که این موضوع باعث می شود ساختمان ها ایمن تر و مقاوم تر ساخته شود.ضمن اینکه نگاه شهرداری به سمت رسیدن به شهر هوشمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز