خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد خبر داد:

بهره برداری از طرح اسکله رورو ریلی تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۶۴۹

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد گفت: طبق برنامه با تخصیص اعتبار تا پایان امسال طرح اسکه رورو ریلی پس از گذشت 20 سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،محمد علی اصل سعیدی پور بعدازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 1200 صنعت دریایی وجود دارد اما ما کمترین بهره را از این نعمت خدادادی برده ایم، گفت: اقتصاد بسیاری از کشورها از طریق دریاست اما ما با 5800 کیلومتر مرز دریایی استفاده درستی از آن نداشته ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از حداقل های اهمیت استفاده از صنایع دریایی بی اطلاع هستند، افزود: هفت استان دریایی در کشور وجود دارد که به نسبت فعالیت دریایی کشورهای پیشرفته بسیار عقب هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد با بیان اینکه 70 درصد از کارخانه های مستقر در بندر امیرآباد از دریا بهره ای نمی برند افزود: هم اکنون 80 هزار 857 میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری در بخش های فرآوری محصولات دامی و نفتی در این بندر در دست اقدام است.

سعیدی پور ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی از دو سال قبل اکنون در این بندر حدود هزار و 800 میلیارد تومان بوده است که بیش از هزار میلیارد تومان آن به بهره برداری رشید و مابقی در دست اجرا است.

وی گفت: بندرامیرآباد با 1060 هکتار وسعت سومین بندر در کشور است که روزانه بیش از دو هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از چهار هزار نفر غیر مستقیم از آن ارتزاق می کنند.

سعیدی پور افزود: هم اکنون 40 پروژه در این بندر وجود دارد که 27 پروژه در حال بهره برداری و 13 پروژه در حال ساخت است.

وی اهم پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال بهره برداری را کارخانجات فولاد، کاغذ، mdf، آرد ذرت، مخازن روغن خوراکی و آرد گندم برشمرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیر آباد  با اعلام اینکه بندر امیرآباد به نسل سوم بنادر کشور رسیده است ، گفت: علاوه بر انجام فعالیت تخلیه ، بارگیری و نگهداری کالاها ، اکنون 11 واحد تولیدی و صنعتی مرتبط با ماموریت های دریایی در محوطه بندر فعالیت دارند که کار بسته بندی و فرآوری کالاهای صادراتی و وارداتی را انجام می دهند.

سعیدی پور از طرح اسکه رو -رو ریلی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم در این بندر خبر داد و گفت: این  بزرگ ترین ظرفیت این بندر بوده که متصل به شبکه سراسری راه اهن است که صادرات کالا را تسهیل می کند و با 67 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: طبق برنامه با تخصیص اعتبار تا پایان امسال این طرح پس از گذشت 20 سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در دو ماهه امسال 574 هزار و 244 تن عملیات تخلیه و بارگیری در بندر انجام شده که رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، ادامه داد: این بندر از ظرفیت گردشگری خوبی برخوردار است که اگر سرمایه گذار به این حوزه ورود کند می توان از این ظرفیت بهره گیری خوبی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز