خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های مازندران خبر داد:

پیشرفت طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی در زندان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۹۰

مدیرکل زندان های مازندران گفت:طرح‌های مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان‌ها رو به پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی استادی صبح امروز با حضور در زندان شهرستان بابل و اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی زندانیان، مشکلات مددجویان را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم و اصلی زندان های مازندران ورود مددجویان با شرایط مشخص شده، به بخش رای باز در جهت رونق اشتغال است افزود: با توجه به تأکیدات سازمان زندانها در جهت تحقق اشتغال ۸۰ درصدی، باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای فعالیت های این بخش استفاده کنیم.

مدیرکل زندان های مازندران عنوان کرد: با بهره برداری از این کارگاه ها تعداد زیادی از مدد جویان می توانند به صورت حرفه ای با آموزش های معتبر که تحت نظارت بخش های دولتی و خصوصی انجام می شود، ایجاد درآمد زایی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های موجود در ندامتگاه ها، استعداد ها و مهارت‌های زندانیان است که باید در مسیر درست هدایت شود گفت: مددکاران و مسئولین اشتغال زندانیان در این زمینه از مسیر ارتباط با زندانیان در شناسائی این ظرفیت ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و مددجویان با فراگیری یک شغل جدید در معیشت خود نقش موثری ایفا کنند.

مدیرکل زندان های مازندران با تاکید بر اینکه برنامه های حرفه آموزی به عنوان پیش نیاز اشتغال مطرح هستند افزود: در کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندان های مازندران قالی بافی، خیاطی، صنایع دستی، پرورش قارچ وگل وگیاه و دیگر رشته های فنی و حرفه ای به مددجویان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال و حرفه آموزی در کاهش رفتار خشونت آمیز و ثبات اقتصادی زندانیان نقش موثری دارد اظهار کرد: جرم یک پدیده نامناسب اجتماعی است و آثار منفی اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد، به همین دلیل تنها با شناخت صحیح عوامل زمینه ساز آن ها است که می توان در جهت کاهش جرم و تکرار زندانی شدن اقدام کرد که یکی از این راه ها ایجاد اشتغال است.

علی استادی خاطر نشان کرد: بازپروری و اصلاح زندانیان یکی از سیاست‌های زندان‌ها است و زندان‌ها در بازپروری زندانیان اقدامات و طرح‌های مهمی در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی بکار گرفته است.

وی بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت‌آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز