خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران باید به قطب گردشگری ساحلی با حفظ شئونات اسلامی تبدیل شود/ تاکید بر هوشمند سازی سواحل

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۳۴

استاندار مازندران گفت: مازندران باید با برنامه ‌ریزی اصولی و همکاری تمامی دستگاه‌ های دخیل به قطب گردشگری ساحلی با حفظ شئونات اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور بعدازظهر امروز سه شنبه در جلسه ساماندهی عمرانی سواحل گفت:  رفع مشکلات و ساماندهی سواحل مازندران برای اجرای طرح‌ های اقتصادی و گردشگری بدون تدوین نقشه راه امکان‌پذیر نیست

وی مدیریت سواحل را مورد تاکید قرار داد و افزود:خطر جانی  مهم ترین مخاطره در این حوزه است که بسیاری از خانواده ها را داغدار می کند.

استاندار مازندران گفت: مسئولان اجرایی موظف هستند برای کاهش تلفات دریا برنامه ریزی و مدیریت داشته باشند و همه باید در این زمینه بسیج شویم.

وی تعرض به ارزش های اسلامی را از مشکلات مهم در این حوزه برشمرد و گفت: این تعرض در مناطق شمالی بیش از دیگر مناطق خود را نشان می ‌دهد، با وجود بیش از 10 هزار شهید که برای حفظ ارزش های کشور به شهادت رسیدند نباید شئونات فرهنگی و اسلامی تهدید شود؛ این موضوع قابل قبول نیست.

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران که از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است، افزود: اقتصاد سواحل باید در جهت رفع این بیکاری ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: سواحل مازندران باید متولی مشخص داشته باشد، نمی توان با مدیریت جزیره ای این مشکل را حل کرد. 

حسینی پور با بیان اینکه سواحل استان باید متناسب با یک مدیریت متمرکز اداره شود،گفت: سازمان همیاری شهرداری های استان متولی سواحل مازندران انتخاب میشود و این سازمان باید طراحی و ساماندهی تمام نوار ساحلی استان را در دستور کار قرار دهد.

استاندار مازندران گفت: شهرداری هایی که از ساحل برخوردار هستند موظفند هرگونه طرح ساحلی را به قید فوریت به سازمان همیاری ارسال کنند.

وی تاکید کرد که باید از سواحل برای امنیت افراد درآمد ایجاد کنیم و اینکه سواحل را کنترل هوشمند کنیم.

حسینی پور تاکید کرد: به فوریت تمام سواحل تابلوی شنا ممنوع برای مناطق نا امن نصب شود.

استاندار مازندران گفت: اجرای پروژه در سواحل باید به بخش خصوصی واگذار شود و اینکه سواحل مازندران را به قطب گردشگری جهان با معیارهای اسلامی تبدیل کنیم.

حسینی پور با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات ناجیان غریقی که در طرح سالم سازی سواحل استان در سال گذشته به گردشگران خدمات ارائه دادند، گفت: با اجرای طرح های گردشکری باید ساحل برای استان درآمدزایی داشته باشد نه اینکه برای پرداخت مطالبات ناجیان غریق دست به جیب دولت کنیم.

وی افزود: زیرساخت های گردشگری به معنای واقعی در سواحل مازندران آماده نیست و به هیچ عنوان یک طرح سالم برای شنا در دریا و آفتاب گیری بانوان در سواحل با حفظ شئونات اسلامی فراهم نیست که این امر یکی از دلایل اساسی و مهم در ایجاد برخی چالش های فرهنگی در سواحل می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز