خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توسعه بدون تربیت نسل جدید امکان‌پذیر نیست/ضرورت مهارت‌آموزی متناسب با نیاز استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۸۱

استاندار مازندران بابیان اینکه توسعه بدون تربیت نسل جدید امکان‌پذیر نیست بر ضرورت مهارت‌آموزی متناسب با نیاز استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور عصر شنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان در ساری گفت: نباید مدارس مازندران همچنان برمدار سنتی تعلیم و تربیت حرکت کنند و باید آموزش‌وپرورش تحصیل دانش آموزان را بر اساس نیاز روز جامعه باهدف تربیت نیروی انسانی خلاق پیش ببرد.

وی توجه به دیدگاه نظری صرف و تربیت دانش آموزان فاقد مهارت را چالش اساسی برای مازندران با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری برشمرد و افزود: آموزش‌وپرورش باید نیروی انسانی خلاق با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه پرورش دهد.

استاندار مازندران همچنین بر ضرورت قرار دادن نظام مسائل استان در اختیار آموزش‌وپرورش برای برنامه‌ریزی و رفع نیازهای تربیت نیروی انسانی تأکید کرد و گفت: انتظارات زیادی از دانش آموزان و معلمان در اجرای طرح‌های مهارتی داریم و باید در اجرای طرح‌های گردشگری مازندران از ظرفیت دانش آموزان بهره برد.

حسینی پور از آموزش‌وپرورش استان خواست تا اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: دانش آموزان وقتی فارغ‌التحصیلمی شوند و دیپلم می‌گیرند باید حداقل یک مهارت کاری با توجه به بافت فرهنگی و اقتصادی محل زندگی خود داشته باشد.

حسینی پور افزود: ظرفیت آموزش‌وپرورش برای تربیت نیروی انسانی و همچنین بهره‌گیری دانش آموزان از طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مازندران مغفول مانده است و لازم است مدیران ارشد تعلیم و تربیت با جدیت برای گفتمان سازی مهارت‌آموزی باهدف شکوفایی استعدادها در استان‌ها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش مازندران این اختیار را دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و فرهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، حضور دانش آموزان در بطن جامعه را باهدف جلوگیری از تحصیل یکنواخت آنان در کلاس‌های درس تقویت کند.

حسینی پور گفت: از مدیریت جدید آموزش‌وپرورش انتظار دارم که با جدیت نسبت به اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و تربیت دانش آموزان ماهر، دارای مهارت و باانگیزه بکوشد و به‌طور حتم با این روند توسعه استان هم به‌خوبی پیش خواهد رفت.

استاندار مازندران افزود: چگونگی کیفیت حضور دانش آموزان در مدارس باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد و از عناصر خوش‌فکر و طراح بهره‌گیری کرد.

وی ادامه داد: طبق آمار ضریب هوشی مازندران نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است برای استانی با چنین هوش سرشار باید برنامه‌های درستی تمهید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز