خبرگزاری کار ایران

رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی عنوان کرد؛

حمایت صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاری‌های کلان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۳

از طرح‌های بزرگی که بتواند مستقیم چند هزار شغل ایجاد کند و زنجیره‌ای را در طول خود تشکیل دهد، همه گونه حمایت می‌شود و هیچ‌گونه محدودیت ارزی و ریالی ندارد.

ربیع فلاح جلودار، طی دیدار با صفدر حسینی، رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در تهران با اشاره به مشکلات استان در بخش‌های مختلف، گفت: هدف این جلسه استفاده حداکثری از منابع صندوق توسعه ملی در جهت توسعه و شکوفایی مازندران است.

به گزارش ایلنا از ساری، استاندار مازندران در این نشست گزارشی از وضعیت طرح‌های صنعت معدن و تجارت استان در حوزه استفاده از صندوق توسعه ملی ارائه کرد و افزود: تعداد طرح‌ها و مبالغی که معرفی شده از سوی سازمان بسیار بالاست ولی آنهایی که عملا منجر به قرارداد با بانک عامل شده باشد، کم است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۹۲ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و حدود یکصد میلیون یورو هم برای سرمایه ثابت در بخش ارزی درخواست مصوب داشتیم ولی سرجمع عددی که در یکسال گذشته منجر به قرار داد شده باشد، زیر ۶۰ میلیارد تومان است.

استاندار ادامه داد: این یعنی که عدد واقعی که به صنعت استان رسیده حجم ناچیزی نسبت به مصوبات داشته است و از سویی باعثسردرگمی بسیاری از فعالان اقتصادی است که به منابع صندوق امید بستند.

فلاح از مشکلاتی که در بخش‌های مختلف استان وجود دارد، مطالبی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تمام تلاش و همت برای بهبود وضعیت موجود، در حال انجام است و حمایت‌های صندوق توسعه ملی می‌تواند درراستای حل مسائل استان بسیار مفید باشد.

در ادامه نشست صفدر حسینی، رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی کشور با ابراز خرسندی از دیدار استاندار مازندران با وی در روزهای نخست کاری خود برای پیگیری امور، گفت: توسعه استان‌ها مفهومی است که از طریق فعالیت استانداران حاصل می‌شود.

وی به تغییراتی که مقرر است در بحثصندوق توسعه ملی ایجاد شود اشاره داشت و اظهار کرد: این صندوق آمادگی دارد تا درخواست‌های مازندران را به صورت ویژه پیگیری کند.

رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی کشور از تشکیل کمیته‌ای باحضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، نماینده صندوق توسعه ملی کشور و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد و گفت: در این کمیته مسائل مربوط طرح‌های مازندران پیگیری خواهد شد.

وی برای حمایت از طرح‌های بزرگ و سرمایه گذاری کلان در مازندران اعلام آمادگی کرد و افزود: از طرح‌های بزرگی که بتواند مستقیم چند هزار شغل ایجاد کند و زنجیره‌ای را در طول خود تشکیل دهد، همه گونه حمایت می‌شود و هیچ‌گونه محدودیت ارزی و ریالی ندارد لذا تمامی سرمایه گذارانی که آماده سرمایه گذاری در مازندران هستند، پیشگام شوند و حتما حمایت صورت خواهد گرفت.

گفتنی‌ست، در این دیدار احسانی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، یوسف‌نژاد، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی و محمدپور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، استاندار مازندران را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز