خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد بی بدیل بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۵۵

اهمیت آزادسازی سوسنگرد در تاریخ هشت سال دفاع مقدس کمتر از آزادسازی خرمشهر نبود. / اشغال سوسنگرد بخش مهمی از اهداف دشمن در تجاوز به خاک عزیزمان را محقق می کرد.

مدیران و کارکنان بسیجی شرکت گاز استان مازندران همراه با دیگر اعضای کمیته دستگاه‌های اجرایی ستاد آزادسازی سوسنگرد قهرمان و مدیران دستگاه اجرایی استان با حضور در مزار شهدای گمنام دفاع مقدس استان، یاد و خاطره شهدای سوسنگرد را گرامی داشتند.

به گزارش ایلنا از ساری، «منصور علی زارعی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا امام حسین(ع)، شهدای دفاع مقدس را ادامه دهنده راه شهدای کربلا عنوان کرد و گفت: انشاا… ادامه دهنده راه شهدا و امام(ره) برای همیشه تاریخ باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سوسنگرد، ادامه داد: اهمیت آزادسازی سوسنگرد در تاریخ هشت سال دفاع مقدس کمتر از آزادسازی خرمشهر نبود.

زارعی با اشاره به اهمیت استراتژیک سوسنگرد در دسترسی دشمن به اهواز اظهار داشت: اشغال سوسنگرد بخش مهمی از اهداف دشمن در تجاوز به خاک عزیزمان را محقق می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، نقش مقام معظم رهبری(نماینده وقت امام(ره) در شورای عالی دفاع) و شهید چمران را در عملیات سوسنگرد بسیار بی‌بدیل و تاثیرگذار دانست و افزود: دشمن در روز ۶ مهرماه سوسنگرد را اشغال کرد که در مرحله اول، شهر با مقاومت نیروهای مردمی آزاد و دشمن در اطراف سوسنگرد مستقر شد.

زارعی ادامه داد: دشمن ۲۳ آبان ماه ۱۳۵۹ مجدداً با تمام قوا به سوسنگرد حمله کرد که در این مرحله نیز نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در آزادسازی این شهر بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری همچنین شهید چمران به فرمانده لشگر ۹۲ زرهی مبنی بر لزوم حضور در عملیات آزادسازی سوسنگرد، تصریح کرد: آزادسازی سوسنگرد زمینه پیدایش عملیات طریق القدس و آزادسازی بستان بود.

زارعی همچنین نقش مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد را بسیار مهم برشمرد و گفت: استان مازندران با اعزام ۱۳ هزار نفر نیروی کار به سوسنگرد، حدود یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را در این منطقه بازسازی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز