خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ:

ورود محصولات کشاورزی از طریق قاچاق، تولید کنندگان را دچار بحران کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۴۰

هر ساله با آمار های جدید و غیر واقعی در زمینه مقدار مورد نیاز برنج، واردات در زمان برداشت محصولات داخلی به بهانه حمایت از مصرف کنندگان انجام می شود.

سید هادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه مازندران در ساری گفت: چرخه اقتصادی پایه‌اش تولید است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی از حوزه تجارت بعنوان حلقه مفقوده نام برد که در استان کامل نیست و در زمینه توزیع نیز اقدام لازم صورت نگرفته است.

حسینی مازندران را به عنوان تولید کننده مهم برنج و مرکبات دانست و تصریح نمود: هر ساله با آمار‌های جدید و غیر واقعی در زمینه مقدار مورد نیاز برنج، واردات در زمان برداشت محصولات داخلی به بهانه حمایت از مصرف کنندگان انجام می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ ادامه داد: این همزمانی ورود محصولات کشاورزی و باغی ما، و واردات آن از خارج باعثضربه بزرگی به کشاورزان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به قاچاق کالا افزود: مدیریت ضعیف و ورود انواع محصولات کشاورزی از طریق قاچاق تولید کنندگان را دچار بحران کرده است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس افزود: به رغم اینکه محصول مرکبات باغداران مازندران قابلیت صادرات دارد، اما گفته می‌شود که پارسال حدود نیمی از این محصول در ابنار‌های غیر استاندارد پوسیده شد.

وی موضوع صادرات محصولات کشاورزی را بسیار مهم عنوان کرد گفت: هنوز حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید تا صادرات محصولات کشاورزی مازندران وجود ندارد.

حسینی مازندران را فرا‌تر از یک استان دانست و گفت: اگر مازندران را یک کشور بدانیم و حوزه صنعت را تقویت کنیم گام بلندی در توسعه صادرات استان برداشته‌ایم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با بیان اینکه پرورشگاه اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر است گفت: در سال گذشته ۴۰ تن ماهی خاویاری از اردبیل صادر شده است.

وی در پایان با قدردانی از صادر کنندگان نمونه مازندران از آنان به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز