خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۲۴

دانش آموزان عکاس دوره متوسطه می توانند با ارسال حداکثر پنج اثر عاشورایی خود، در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

دانش آموزان عکاس دوره متوسطه می‌توانند با ارسال حداکثر پنج اثر عاشورایی خود، در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین کمالی معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل خبر داد: نخستین سوگواره عکس عاشورایی در مازندران برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با برگزاری سوگواره عکس عاشورا گفت: عکاسان نوجوان ما باید با توجه به موضوعاتی چون «محرم، کودک و نوجوان، دسته روی و فعالیت‌های هیات‌های مذهبی و…» آثاری را خلق کنند.

حسین کمالی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان داشت: فرهنگ عاشورا و پیام محرم باید چون رودی زلال در زندگی مسلمانان جاری باشد تا نشاط معنوی و شور ایستادگی در برابر ظلم را در جامعه اسلامی استمرار بخشد.

وی با مهم شمردن نقش دانش آموزان در آیین‌های مربوط به ماه محرم افزود: جهت دهی به توانایی‌های دانش آموزان برای نقش آفرینی در ایام سوگواری و پرورش استعدادهای آنان، یکی از رسالت‌های مهم و ارزنده آموزش و پرورش است که به یمن استقبال دانش آموزان از طرح‌های آموزش و پرورش، ثمرات خوبی حاصل شده است.

وی با تشریح برنامه‌های آموزش و پرورش مازندارن در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندارن، برگزاری مسابقه بزرگ دانش آموزی با موضوعات متنوع و مرتبط با این عاشورا است که به مدارس سراسر استان اطلاع رسانی شد.

کمالی در ادامه با بیان نقش هنر در احیای سنت‌ها و آیین‌ها و استمرار جایگاه رفیع قیام عاشورا در سازندگی و تقویت نشاط معنوی جامعه تصریح کرد: دانش آموزان عکاس دوره متوسطه می‌توانند با ارسال حداکثر پنج اثر عاشورایی خود، در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی ضمن تاکید بر حضور دانش آموزان هنرمند در این مسابقه که با همکاری کانون تربیتی شهید آوینی ناحیه یک ساری برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: علاقه مندان باید آثار خود را در قالب CD یا DVD به معاونین پرورشی مدارس یا به کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر استان تحویل دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز