خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

سازمان تامین اجتماعی باید به دست کارگران مدیریت شود / بازیابی اصلاح ساختار تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۹۴

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:سازمان تامین اجتماعی باید به دست کارگران مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی در ارتباط تلفنی با بازنشستگان حاضر در گردهمایی روسای بازنشسته تامین اجتماعی استان در جزیره قشم، به نقش کارگران در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات کارگران بارنشسته کشور و حمایت از تامین اجتماعی در اولویت فعالیت های ما قرار دارد.

وی افزود: امسال از ردیف بودجه 1401 هیچ عددی برای تهاتر بدهی دولت به تامین اجتماعی پیش بینی نکردند؛ با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد 90 هزار میلیارد در کمسیون تلفیق در قالب بند 702 امسال دولت در راستای بدهی خود به تامین اجتماعی تهاتر کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت:تلاش داریم اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم به طور حتم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه  کارگران جزء سرمایه های مملکت  بوده و بعد از بازنشستگی مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود:  بر اساس قانون تامین اجتماعی 90 درصد حقوق خویشاوندی باید به آنها پرداخت شود و اینکه در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم نیز در سراسر کشور نیز باید اتفاقات خوبی رقم بخورد.

بابایی کارنامی ادامه داد: بنا داریم در کمسیون تلفیق با همکاری سازمان تامین اجتماعی دستاوردهای خوبی را برای جامعه کارگری و بازنشستگان به دست آوریم.

وی ارتقای رفاه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: بنا داریم در سال 1401 بر اساس مصوبه شورای عالی کار در افزایش حقوق این قشر گام اساسی برداریم تا رضایتمندی نسبی فراهم شود.

بابایی کارنامی بر تقویت اتحاد، همدلی و حدت تاکید کرد و افزود: تشکل های کارگری سراسر کشور به ویژه مازندران  در همه برهه ها اثر گذار بودند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت بیان کرد: صدای کارگران بازنشسته مازندران صدای رسا بوده و همواره در کنار انقلاب و نظام هستند

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار تامین اجتماعی جز دغدغه های ما محسوب می شود، ادامه داد:  این طرح  در کمسیون اجتماعی در حال بازیابی است و به زودی از طریق کمسیون اجتماعی تبدیل به طرح خواهیم کرد تا بتوانیم برای بررسی در کمسیون اجتماعی در صحن علنی مجلس پیگیری کنیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد:  سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است مدیریت آن هم باید به دست توانمند کارگران اداره شود.

در ادامه ولی الله فرزانه،نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلانی،طی ارتباط تلفنی با نشست اعضای هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان به حمایت همه جانبه دولت و مجلس در خصوص معیشت کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت:حمایت از معیشت و رفع مشکلات قشر مظلوم کارگر و بازنشسته در اولویت کار قرار دارد.

او ادامه داد.بنده به نوبه خودم قول می‌دهم که ذره ای در طرح های مربوط به رفاه شاغلین و بازنشستگان عزیز کم نخواهم گذاشت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز