خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشور:

تنها راه رسیدن به مطالبات کارگران، داشتن اتحاد و همدلی است/ به هرکس اعتماد کردیم بیهوده بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۲۰۶

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشور، گفت: به همه اعتماد کردیم بیهوده بود و نتیجه ای حاصل نشد؛ این بار باید به خودمان اعتماد کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی راستگو،عضو کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور در گردهمایی اعضای هیات رئیسه کانون های بازنشسته تامین اجتماعی سراسر مازندران ، نبود وحدت و انسجام را از چالش های مهم در این حوزه برشمرد و گفت: تنها راه رسیدن به مطالبات بحق داشتن اتحاد و همدلی است.

وی افزود: اگر قرار باشد خواسته های تشکلات محقق شود باید همه یکصدا و همدل باشیم و ریل گذاری در مسیر هدف مشخص باشد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشور گفت: اگر قرار است ماده 3 قانون الزام را عملی کنیم ضرورت دارد تشکلات کارگری در کنار یکدیگر بوده و متحد باشیم؛ البته حق ما در بسیاری از موارد نادیده گرفته می شود اما اتحاد و انسجام بهترین راهکار برای رسیدن به هدف غایی است.

راستگو با یادآوری اینکه تمام اختیارات انتخابات را به کانون عالی و کانون استان ها محول شده است، ادامه داد: پیش از این اگر قرار بود انتخاباتی اتفاق بیفتد باید مسیر طولانی را طی می کردیم با این حال قبول نمی کردند این در حالیست که اکنون اداره کار با رئیس کانون شهرستان هماهنگ می شود.

وی این دستاورد را حاصل تلاش و همدلی اعضای تشکل ها دانست که با طی کردن مسیر طولانی محقق شد.

راستگو تاکید کرد که اگر ما با هم وحدت و همبستگی داشته باشیم می توانیم بهتر به سمت موفقیت و هدفمان نزدیک شویم.

او به انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: این میزان 85 درصد نسبت به مشابه سال قبل تعرفه افزایش یافت.

راستگو با بیان اینکه 50 درصد از تشکل های کشوری را دارا هستیم اما یک نماینده در مجلس شورای اسلامی نداریم، اظهار کرد: زمانی که قرار است مصوبات اجرا شود اما جای جامعه کارگری خالی است

وی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی موقع انتخابات فریاد از دفاع کارگران سر می دهند اما وقتی وارد مجلس شدند به جامعه کارگری بی اعتنا هستند.

راستگو با بیان اینکه برای حل مساله نباید صورت مساله را پاک کرد بلکه باید ساختار اصلی را مورد توجه قرار داد، افزود: مشکلات باید از ریشه حل کرد آنهم مستلزم اتحاد خانه کارگر، کانون بازنشستگان، کانون شوراها و دیگر تشکلات است.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشور، افزود: به همه اعتماد کردیم نتیجه ای حاصل نشد؛ این بار باید به خودمان اعتماد کنیم.

راستگو به نقش بانک رفاه مرکزی در حوزه کارگری اشاره کرد و گفت: ماهانه پنج هزار و 200 میلیارد تومان استقراض می کنیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 60 هزار میلیارد تومان از بانک رفاه مرکزی برای پرداخت حقوق قرض کردیم.

راستگو حقوق تامین اجتماعی در سال 98،99 و 1400 به ترتیب 6 هزار میلیارد،9 هزار میلیارد و 19 هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با وجود همسان سازی حقوق بازنشستگان اما تورم افسار گسیخته نگذاشت شهد شیرین این اضافه حقوق بر سفره ی ما احساس شود.

وی گفت: ما بهترین کارشناسان اقتصادی هستیم چون تنها با 4 میلیون تومان ماهانه هزینه خانواده چند نفره را پرداخت می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز