خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران:

طبق قانون هزینه درمان در کشور باید رایگان باشد/هزینه های سبد کالا در مازندران 15 میلیون است نه 4 میلیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۱۸

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران هزینه های سبد کالا در مازندران با این هزینه های سنگین 15 میلیون است نه 4 میلیون؛ امروز کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تلاش می کنند تا زنده بمانند اما زندگی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نصرالله دریابیگی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در دهمین گردهمایی کانون های بازنشسته سراسر استان در جزیره قشم،یکی از مشکلات عدیده جامعه کارگران بازنشسته کشور را پائین بودن حقوق و مزایا دانست و گفت:کدام مدیر و مسئولی با حقوق دریافتی کارگران می تواند امورات حداقلی معیشتی زندگی خود را برطرف کند؟َ

او با اشاره به اینکه امروز کارگران بازنشسته مشکلات معیشتی و درمانی فراوانی را به دوش می کشد،افزود:طبق آمار رسمی هزینه های سبد کالا در استان مازندران حدود 4 میلیون اعلام شده است،سوال این است برای استانی که در آخر هفته میزبان چندین میلیون مسافر از سراسر کشور خواهد بود و تورم بیداد می کند،این آمار و ارقام درست است؟

دریابیگی با بیان اینکه کارگران بازنشسته با این حقوق دریافتی آن هم بعد از 3 دهه کار و تلاش،اصطلاحا صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند،افزود:هزینه های سبد کالا در مازندران با این هزینه های سنگین 15 میلیون است نه 4 میلیون!امروز کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تلاش می کنند تا زنده بمانند اما زندگی نمی کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور، گفت:طبق قانون هزینه درمان در کشور برای کارگران و بازنشستگان باید رایگان باشد،اما امروز نه تنها رایگان نیست بلکه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی 4 حق بیمه پرداخت می کنند.

وی با توجه به اینکه کارگران از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره نقش بسزایی در به ثمر رسیدن این انقلاب کبیر حضرت امام (ره) داشتند و در خط مقدم مبارزات بر علیه رژیم فاسد و غاصب پهلوی بودند،گفت:امروز کارگران بازنشستگان در اوج مظلومیت باید ضمن رعایت چهارچوب های انقلاب و نظام مقدس کشورمان با انسجام و اتحاد و انعکاس مشکلات روز جامعه کارگری و بازنشستگی به دنبال احقاق حقوق بحق قشر کارگر و بازنشسته باشیم.

رمز برون رفت از مشکلات جامعه بازنشستگی اتحاد  است

در ادامه ارسلان حیدری،رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان هرمزگان،گفت:امروز مشکلات و دغدغه های معیشتی و درمانی کارگران و بازنشستگان مشترک است و این دردهای مشترک موجب شده تا دور هم جمع شویم و دغدغه هایمان را فریاد بزنیم!

او بی ثباتی در تصمیم گیری ها و عدم  توجه به قوانین و نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران را یکی از مشکلات اساسی وضع نامطلوب جامعه بازنشستگی امروز دانست و گفت:عده ای تصور می کنند که تشکلات بازنشستگی مانع و سرعت گیر فعالیت های مربوط به کارگران و بازنشستگان دولت جهت بهبود شرایط موجود است،اما حقیقت این است که این تشکلات به دنبال احقاق حقوق بازنشستگان است.

حیدری گفت: رمز موفقیت و برون رفت از مشکلات جامعه بازنشستگی،همکاری و همیاری این قشر شریف و مظلوم است.

این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد بیمه آتیه سازان در خصوص تعهدات درمانی خود،اظهار کرد:متاسفانه بازنشستگان از عملکرد این شرکت بیمه رضایت ندارند و هر سال حق بیمه ها افزایش میابد و خدمات به حداقل می رسد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز